BG Nieuw Magico

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: BG Nieuw Magico

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 18:55

Meteen liep Jonas naar de tafel om Fay los te maken. Ze kon geen woord meer uitbrengen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 18:55

"We moeten hier zo snel mogelijk weg," concludeerde hij (duuh), maar hoe konden ze boven geraken zonder Fay's magie? Fay zelf ws nog steeds overstuur. Verstijft en versuft blef ze naar het altar staren. Jonas, die ondertussen snel de kamer aan het rondkijken was naar spullen die zouden kunnen helpen, zag hoe de angst haar versteend had en schudde de jonge vrouw wakker zo snel hij kon. "Misschien komen er meer als we niet snel maken dat we wegkomen! Help es denken!" Messen, staffen, stokken, strooien rokjes... Het altaar. De ingenieur dacht na. Zou die steen kunnen helpen? Ze zag er zwaar uit, maar de stokken zagener niet stevig genoeg uit om een mens te kunnen dragen.

Plots viel een stukje plafond met een doffe klank op de offertafel. Meteen keek Jonas omhoog. Tussen al het naar beneden dwarrelende stof was een gaatje zichtbaar die vast naar de buitenwereld leidde.
Zo snel ie kon, griste hij een stok en mes beet, sprong op het altaar en begon hevig tegen de zoldering te slaan. Beetje bij beetje werd het gat groter en dat op een hoogte waarop Jonas zichtzelf wel kon optrekken. "Fay, wordt wakker! Oké?" Opnieuw schoot Fay wakker uit haar gedachten. Dit alles was zo eng geweest, zelfs erger dan haar tijd als Dooddoener. Ze wilde weg, weg van hier weg van deze plek en in Ulrich's armen, maar ze kon het niet. Ze bleef als aan de grond genageld en het werd zelfs erger toen opnieuw stemmen vanuit de verte te horen waren. Jonas zag dat het niet anders kon, sprong van de tafel af, gooide Fay over een schouder en duwde haar daarna het gat door om vervolgens er zelf uit te klimmen. Buiten begonnen ze meteen te rennen. Rennen als nooit tevoren, rennen tot de zolen van hun schoenen eraf gesmolten waren, rennen tot hun gedachten hun lichamen niet meer konden bijhouden, rennen... naar de wagen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 18:56

Van zodra ze bij de wagen waren sprongen ze erin en met gierende banden reden ze weg, weg van dat duistere kerkhof. 'ik denk dat we het vandaag maar bij één bezoekje houden.' zei Jonas om de stilte wat te breken. Fay bleef voor zich uitstaren 'ik hoop dat niet alle bezoekjes die je in petto hebt er zulke zullen zijn.' Hij slikte moeilijk, want hij had geen flauw benul wat hen nog allemaal te wachtten stond. 'dat hoop ik ook' zei hij bijna onhoorbaar. Ze vervolgden hun weg naar het huis van Ulrich's ouders. De tijd was snel gegaan. Tegen de tijd dat ze aankwamen, was het al bijna terug donker.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Rondom het huis van de Ombers krioelde het van het volk. Ook stonden er 2 politiecombies voor de deur en waren er brandweermannen aan het blussen. Een man sleepte Ulrich's moeder naar buiten. Ze zag er zwaargewond uit. Zo snel ze konden probeerden Fay en Keller langs de vele ramptoeristen te geraken. "Wat is er gebeurd?" vroeg Jonas aan een agent. "Iets binnenin het huis is ontploft, maar maakt u zich maar geen zorgen, we houden er ons mee bezig..."

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Meteen dacht Fay aan Ulrich. -zou hij buiten geraakt zijn?- haar ogen flitsten alle kanten op, maar de enige die ze zag was zijn moeder. De vrees die ze voelde werd bevestigt. Ulrich was nog binnen. Ze was al op weg naar de deur, toen ze plots werd tegengehouden. 'laat me los" "nee. " "maar Ulrich is daar nog binnen." "ik weet het maar ze zullen hem vinden. "

Opnieuw kwam een man buiten, dit keer was het Ulrich's vader die naar buiten werd gesleept. 'ik kan hier niet staan wachten' en nog voor Jonas haar kon tegen houden, liep Fay opnieuw naar het huis. Dit keer zou ze zich niet laten tegenhouden.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Een dikke rookwolk verwelkomde haar meteen bij het betreden van de woning. De vele klokken in de hal luidden als gek terwijl ze in lichterlaaien stonden. De vonken vlogen Fay om het hoofd en in de haren terwijl de rookgassen haar zo snel mogelijk probeerden te verstikken. toch zette ze door, zelfs wanneer een balk recht voor haar neus naar beneden viel. Ze dacht nergens meer aan. Niet aan de vlammen, niet aan de hitte of de pijn, niet aan wat net in de tombe was gebeurd. Nee, ze dacht alleen nog maar aan hem. Het kon haar niet schelen of Danny nog in leven mocht zijn... Als er wat met Ulrich zou zijn dan...

Na veel zwoegen, rennen, springen, ontwijken en zweten geraakte het meisje eindelijk in de woonkamer. In de ruimte hing zo'n dichte rook dat ze geen hand meer voor ogen kon zien. "Uche, uche... ULLRIIIICH!! Uche... ULRICH! WAAR BEN -uche- JE?" "Gn-aa-a..." Een kreun kwam nog net boven het geknetter vn het vuur uit. Het leek vanuit het diepste binnenste van de rook te komen, alsof Ulrich gevangen zat ik het hart van een zwart wollig monster. "Uche, uche... ULRI-uche- IK KOM ERAAN!" Na even twijfelen raapte de vrouw al haar moed bijeen en sprong de rook in. Vechtend tegen de gassen geraakte ze meter voor meter verder tot het plots voor haar begon aan te voelen alsof een hevige wind haar steeds terug wilde blazen. Met iedere stap wist ze zo dat ze dichter kwam, dichter van haar vriend die, net als zijzelf, al veel te veel had meegemaakt. En dan dit nog...

Op een gegeven moment was de wind zo sterk geworden dat Fay niet meer vooruit geraakte. Toch gaf ze niet op en bleef ervoor vechten. Ergens achter die muur... Daar moest ze zien te geraken. "Uche, uche-uche, ULRIIIICH!!!" Het hoesten werd steeds erger, maar ook de magische wind werd heviger. Als een frees begon de hitte aan haar vel te bijten, tot plots een paarse ring vanuit het centrum van de draaikolk knalde en alles gewoon ophield. Ook de rook leek even te gaan liggen, terwijl de brandweermannen nog steeds probeerden het vuur te blussen. Fay keek op. Meteen sprongen tranen in haar ogen. Ulrich hing in een vreemde ronde cocon, gevrorm door z'n eigen aura, als aan een kruis genageld zalig pasen trouwens). Terwijl de bol zachtjes op en neer deinde, viel Fay op haar knieën. "ULRICH!! Uche, ULRICH, WORDT WAKKER! IK SMEEK HE- uche JE!" Opnieuw kwam een korte kreun als antwoord en even dacht Fay te kunnen zien hoe haar vriend even z'n ogen dicht kneep om daarna voorzichtig te openen. "Fay..." fluisterde hij hees bij het zien van z'n vriendin en al even voorzichtig als z'n ogen openden, zachte de donkere bel naar beneden. Met 2 doffe ploffen landde Ulrich met beide benen op de grond en verdween z'n aura. Opnieuw fluisterde hij Fay's naam waarna hij nu zelf door z'n knieën zakte.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:19

Ondanks zijn zwarte ogen, die niks van emoties lieten zien, wist Fay dat hij opgelucht en blij was om haar te zien. Net op het moment dat hij zijn hand uitstak om haar eventjes te kunnen aanraken, om zeker te zijn dat ze er echt was......viel achter hem een balk neer. 'we.....uche......moeten hier....uche uche....weg' Pas nu begon Fay te voelen hoe uitgeput ze was en welke invloed de ingeademde rookgassen op haar hadden. Ademen ging steeds moeilijker.
'Mam en pap?' vroeg hij toen hij bemerkte dat het hele huis omhult was in rook en vuur. 'buiten' was het enige wat Fay kon uitbrengen, ze wilde buiten, frisse lucht inademen.
Langzaam stonden ze nu beiden recht. Zo snel als mogelijk was probeerden ze de uitgang te bereiken, terwijl steeds meer balken en plafond naar beneden kwam. Hoestend en proestend van de rook.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Platte Rust

Een hoop vreemde geuren kwamen Ulrich tegemoet. Waar was hij? Waren hij en Fay veilig het huis uit geraakt? De tovenaar probeerde z'n armen te bewegen, maar ze voelden zo zwaar dat zelfs z'n pink bewegen al een hele kunst werd. In de verte kon hij geroezemoes horen, ergens vanuit een gang die aan de kamer waarin hij lag zou moeten grenzen. Even zuchte hij en probeerde z'n ogen te openen. Niets... Er was niets te zien daar z'n ogen wel dichtgekleefd leken met duck tape. "Hallo?" schraapte hij vanuit het dipste punt van z'n keel. "Hallo? Is daar iemand?"

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Voetstappen waren hoorbaar en kwamen dichterbij. 'Ach, onze jongeman is wakker. Goed zo.' 'waar ben ik? wie bent u?' ' Je bent in het Sint-Holisto en ik ben dokter Amphetamine. Hevige brand daar bij je thuis, je mag van geluk spreken dat je er levend bent uitgeraakt. Hoe voel je je?' 'mmmm.....ik krijg me ogen niet open, alsof ze dichtgekleefd zijn en mijn armen wegen als lood.' 'ja, sorry daarvoor. Voorzorgsmaatregel.'
-een voorzorgsmaatregel, Lag hij nog vastgeketend ook. Wat nog meer?- Bij die laatste gedachte sprongen zijn gedachten over naar zijn vriendin. 'Fay, is Fay hier ook?' 'ja, juffrouw Hudge ligt in de kamer hiernaast.' Een klein gevoel van opluchting ging door hem heen. maar toch.....'hoe is het met haar?' Een stilte viel. Wat moest onze dokter hierop antwoorden. Ze was lang in het huis binnen geweest en de rook had behoorlijk wat schade toegebracht aan haar longen. Gelukkig waren de brandwonden die ze had opgelopen niet al te ernstig en waren ze makkelijk te behandelen. Maar ze was nog altijd niet wakker geworden. 'Maak je geen zorgen, ze is in goede handen.' Ulrich kon horen aan zijn stem dat hij wat verzweeg en hij wilde kost wat kost weten wat. 'Dat is geen antwoord op mijn vraag.'
De toon waarop hij dat had gezegt klonk dreigend. een zucht. 'voorlopig kunnen we niks zeggen over haar toestand.' 'hoe bedoel je?' 'Juffrouw Hudge heeft nogal impulsief gereageert om dat huis binnen te stormen. Ze heeft heel wat rook binnen gekregen. ' even moest hij slikken ...'ze is nog altijd niet bij bewustzijn.'

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Vals kalm kantelde Ulrich z'n hoofd naar achter. De spanning in de ruimte was te snijden en ookal was de jongeman vastgeketend aan z'n bed, was de dokter er niet gerust op. Ulrich leek één van de vele nieuwe zieken te zijn die in het ziekenhuis binnengebracht werden en dat van over de hele wereld. Toch, die anderen waren veel agressiever dan de half-Duitser. Voor de dokter voelde het alsof de angst voor wat de patiënt ook mocht doen hem bij de keel greep. Zo snel hij kon, veranderde hij daarom maar van onderwerp. "Je ouders zijn wel bij bewustzijn. Ze raken zo weer op de been." Nog steeds bleef Ulrich er stil bij. Opnieuw dacht niemand aan de kleine huiself... "Als ik eer nieuws heb," zei de dokter vorzichtig, "kom ik het je vertellen. Oké? Maar alleen als jij je rustig houdt." Na een paar seconden te hebben gewacht op een antwoord van Ulrich, die uitbleef, maakte Amphetamine zich snel uit de voeten.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:20

Nog maar net was de angsthaas verdwenen of een PLOP- geluid was hoorbaar. Roerloos bleef Ulrich liggen (jah, niet dat hij veel kon bewegen è), luisterend naar kleine, zachte voeten die naderden. 'meester Ulrich..?' De kleine huiself, Danny, die iedereen blijkbaar vergeten was, sprak fluisterend en met trillende stem. 'Danny, hoe vaak....''Danny spijt. Ulrich vastgeketend, niet leuk.' Malle huiself. Pas nu besefte hij, dat hij zich geen zorgen had gemaakt om Danny. Hij voelde zich schuldig. 'Is alles goed met je Danny?' 'ja, Danny goed. Danny Verdwijseld toen hij vlammen zag.'

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

"Aah..." Een kleine glimlach, half grijns, half lach, verscheen op Ulrich's gezicht. "Danny meester losmaken?" Opnieuw werd het gezicht van de tovenaar serieus. "Nu nog niet, Danny. Ik wil dat je wat voor me gaat doen." Ookal kon Ulrich niks zien, hij wist gewoon dat z'n huiself hevig stond te knikken. "Oké... Ik wil dat je Fay gaat opzoeken en bij haar blijft. Zorg dat ze wakker wordt, Danny."

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

'ja, Danny al gaan.' Zo vlug zijn kleine beentjes konden liep hij naar de deur. Keek even de gang in en rende toen naar de kamer ernaast. Stilletjes ging hij naar binnen en liep toen naar het bed waar Fay lag. Zijn grote, ronde knikkers kwamen juist boven het bed uit, waar hij een schijnbaar slapende Fay aantrof. Voorzichtig klauwterde hij het bed op. 'Jij moet wakker worden.' Op allerhande manieren probeerde hij Fay wakker te krijgen, maar niets lukte. De tijd ging traag voorbij, maar Danny gaf niet op. Hij zou zijn opdracht die hij van zijn meester had gekregen vervullen. 'kom op, meester Ulrich jou nodig.'
De elf zuchtte, hij zou zijn meester teleurstellen. Zijn gezicht ging droevig staan en zijn oren gingen naar beneden.
Hij was net van het bed afgesprongen, toen een lichte hoest hoorbaar werd. Eindelijk kwam er weer wat leven in. Meteen sprong de huiself terug op het bed en keek met grote ogen naar het gezicht van het meisje, wachtend tot haar ogen open zouden gaan. Zijn geduld werd beloont. Langzaam gingen haar ogen open en keken recht in de enorme tennisballen van de huiself. 'Danny gelukt. Meester blij zijn.'
Het duurde eventjes voor Fay besefte dat het Ulrich's huiself was die daar zo zat. 'waar is Ulrich?'bracht ze er moeizaam uit. 'meester hiernaast. ik zeggen jij wakker bent.' Nog voor ze iets kon zeggen verdween Danny.
Ondertussen begon ze af te lopen wat er gebeurt was, maar ze vroeg ze vooral af hoe ze waren buiten geraakt en hoe ze hier waren beland.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Ondertussen had Ulrich wat over de situatie kunnen nadenken. Iedereen leek relatief veilig te zijn en Jonas was vast ook weg kunnen raken. Maar wat moest hij met z'n vastgebonden lichaam en dichtgeplakte ogen? Waarom nou net die en niet z'n mond of reet of zo? Of ergens z'n neus met cement betegelen, was ook nog een mogelijkheid geweest, maar nee, het werden z'n zwarte ogen, de ogen die niet tegen zonlicht konden. Het idee van ontsnappen speelde in z'n hoofd, maar het duurde niet lang voor de tovenaar van het dilemma vrijheid of gevangenschap een eigen keuze maakte. Sinds die dokter binnen was geweest, knaagde er meer aan hem dan de gezondheid van z'n vriendin. Er was iets dat de man verzwegen hield. Iets groots. Iets dat met zijn situatie te maken had...

"Fay wakker zijn," zei een stem plots. Meteen schrok Urich wakker uit z'n gedachten. "Danny," fluisterde hij, "ik wist dat je het kon." "Meester trots op Danny? Danny goede elf? Danny nu meester helpen?" Het hypere gedrag van de huiself maakte Ulrich sprakeloos. Nu pas viel het op dat de huiself eigelijk niet meer van z'n ouders was, maar van hem. Ookal was Danny vrij, het was duidelijk dat het wezentje alles zou opgeven om toch maar z'n 'meester' te kunnen dienen. "Ja Danny. Dat heb je goed gedaan. Maar maak je geen zorgen. Voor het ogenblik lig ik hier goed zo. Ga terug naar Fay en zorg dat ze niets te kort komt. Oké? En noem me geen meester. Ik ben Ulrich, remember?"

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Ooit al een blozende elf gezien? Ik ook niet maar swoit. De huiself moest er nog steeds aan wennen dat hij zijn meester gewoon bij zijn naam mocht noemen. 'sorry, Danny nu gaan.' En meteen verdween de kleine drommel uit de ene kamer om terug op te duiken in de andere kamer. 'ben je daar weer?' een flauw lachje verscheen, telkens ze ademde ging een pijnscheut door haar heen. 'Ik voor jou zorgen.' 'euh...ok....' ze vond het nogal vreemd, maar ze had geen zin om er haar hoofd over te breken. 'hoe is het met Ulrich?' 'Me..Ulrich goed.' Even sloot ze haar ogen, ze was opgelucht dat alles goe met hem ging. Nu Danny hier toch was besloot ze hem maar even uit te horen over wat er juist gebeurt was. Nogal ongemakkelijk begon de huiself aan zijn verhaal. Fay luisterde zonder een woord te zeggen. Ookal wou ze niet denken, haar gedachten raasden als formule 1 wagens door haar hoofd.

'shhh.....er komt iemand.' Meteen kroop de huiself onder het bed. Daar was onze angsthaas dokter Amphetamine. 'ahh, goed om te zien dat je wakker bent. Laten we eens kijken.' Meteen werd Fay aan een onderzoek onderworpen. 'zo, op die pijnlijke longen na ziet alles er prima uit.Dat komt dus allemaal in orde. Owja, je ouders zijn trouwens onderweg.' -ojee- 'fijn, zal blij zijn ze te zien' zei ze toen maar. Maar eigenlijk dacht ze heel wat anders. Haar ouders zouden er beslist een drama rond maken. 'ik kom straks nog eens langs. Ik zal ondertussen kijken of we iets staan hebben tegen die pijnlijke longen.' 'ok' Zodra mister Amphetamine verdwenen was, kwam de huiself terug tevoorschijn. 'straks komen mijn ouders aan, het lijkt me beter als je je dan eventjes niet laat zien, Danny.' 'Danny zich verstoppen in kast. Danny bij Fay blijven, Ulrich gezegt.'

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply