[Column] Column Contest Entry VK: In een doosje.

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Post Reply
Kaida
Bangya
Bangya
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

[Column] Column Contest Entry VK: In een doosje.

Post by Kaida » Sat 17 Jul 2010, 21:52

Image

Hokjes. Het lijkt één van de grootste problemen in de jeugdcultuur van tegenwoordig te zijn. “Ik ben uniek”, roept iedereen, en niemand wil in hokjes geplaatst worden. Maar je moet er natuurlijk wel bijhoren, en iedereen vindt die kleren geweldig en deze muziek is helemaal in tegenwoordig. Een meisje heeft genoeg van al die huppeltrutjes die er allemaal hetzelfde uitzien, dus ze kleedt zich alternatief, zodat het label ‘anders’ erop kan, want nu ziet ze er net zo anders uit als die andere anderen. Volg jij het nog? Ik niet.
Visual Kei trok mij aan omdat de muziek anders klonk dan ik gewend was, en de bands leken te dragen wat ze wilden – en mooi dat ik het vond! Alles leek zo origineel, en de Japanse rockmuziekindustrie leek even zo veel beter dan de Amerikaanse, die tegenwoordig alleen nog maar het ene ge-eyelinerde bandje na het andere voortbracht. Maar na een tijdje besefte ik dat er eigenlijk geen verschil was. Bands die populair werden, maakten commerciëlere muziek die steeds meer op alle andere commerciële muziek begon te lijken. Visual Kei hield in dat je haar er zo uitzag en je kleren zo, en elke band had een gitarist in zo’n leren SM-pakje. Steeds duidelijker sloot het vierkant zich om mijn nieuwe liefde heen: Visual Kei bleek uiteindelijk niets meer dan een hokje te zijn.
Dus, wat wil ik zeggen, hokjes zijn slecht en boehoe mensen die het bedacht hebben? Nee. Het is menselijk om dingen te categoriseren, om dingen die hetzelfde lijken bij elkaar te stoppen en meer van hetzelfde te maken. Ik doe aan hokjes, net als iedereen, hoe irritant we dat ook vinden. Maar ik heb geleerd om eens goed te kijken naar het geheel van al die doosjes bij elkaar, en ik zoek de artiesten die uit hun doosje klimmen, bijna in een ander hokje vallen, op de randjes van hun territorium lopen. Soms springen ze er weer terug in. En dat is niet erg, want zo’n doos vol met gigantische kapsels, felle kleurtjes en mannen met mooie buikjes ziet er toch wel erg leuk uit.

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Column Contest Entry VK: In een doosje.

Post by Dj_Robintje » Wed 08 Dec 2010, 12:18

Zeer leuke entry voor de contest!!!
Leuke visie, heel leuk geschreven en ik ben mee met je ;)
Maar dat had je misschien al kunnen raden, mij kennende :p

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Kaida
Bangya
Bangya

Re: Column Contest Entry VK: In een doosje.

Post by Kaida » Wed 29 Dec 2010, 23:23

Dj_Robintje wrote:Zeer leuke entry voor de contest!!!
Leuke visie, heel leuk geschreven en ik ben mee met je ;)
Maar dat had je misschien al kunnen raden, mij kennende :p
Aah, bedankt voor de reactie!

Ik was al bijna vergeten dat ik dit geschreven heb, maar als ik het teruglees kan ik me er nog steeds heel goed in vinden =3

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Post Reply