[TV] Lucifer (on FOX)

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Post Reply
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

[TV] Lucifer (on FOX)

Post by Spitch TVB » Thu 14 Apr 2016, 22:47

Lucifer
on Fox

Bij het vallen over het 'Wat is je laatste Obsessie'-topic, moest ik meteen aan deze denken. "Lucifer" op FOX (moet erbij voor de duidelijkheid...) is los gebaseerd op de DC stripreeks 'Lucifer', die op zich een spinoff was van Sandman.

Anyway, de reeks is een semi-supernatural police procedural ('moord gepleegd, maar door wie?') waarin Lucifer (gespeeld door Tom Ellis, aka Gary uit Miranda), die al zo'n vijf jaar de Hel uit is ontsnapt en met een hoop sociale macht (en een eigen bar) probeert lol te hebben in LA ('City of Angels'. Get it?). Wanneer hij op een dag samen met een jonge ster vlak voor zijn deur wordt neergeknald (zij dood, hij niet want 'onsterfelijk', right), kruist zijn pad met detective Chloe Decker (Lauren German, aka Lauren German uit Hawaii Five-0). Wanneer blijkt dat zowel hij als de detective dieper in de zaak willen kijken dan de rest van de LAPD èn Chloe dan ook nog eens immuun blijkt te zijn voor zijn anders onweerstaanbare charme, wurmt de ex-heerser van de Hel zich maar al te graag in haar leven. Het resultaat is een reeks vol typisch Americaanse one-liners, muziek en hoofd-op-nul vermaak.

Eerlijk is Lucifer geen hoogvlieger. Zo is de pilot vrij tam en bij momenten te veel gefocust op Lucifer's dure wagen en loopt het plot redelijk traag. Toch volg ik de serie als een bezetene, want de stukken die dan goed zijn, zijn echt ZOOOO goed. Vorige aflevering (11, het worden er geloof ik 13) eindigde bijvoorbeeld zo sterk dat ik al de hele week op de volgende zit te wachten.

Het eerste seizoen van Lucifer loopt nu dus op haar einde, maar een tweede werd ondertussen al aangekondigd! (Yay)

Iemand die deze serie volgt of er ooit een stukje van heeft gezien?

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Cypher
Moderator
Moderator

Re: [TV] Lucifer (on FOX)

Post by Cypher » Thu 14 Apr 2016, 23:52

Jij maakt me nu toch wel wat nieuwsgierig naar deze serie. Heb er alleen nog af en toe van gehoord.
De trailer is ook erg leuk gedaan.

Denk dat ik in elk geval even afwacht tot seizoen voorbij is en hoop dan stiekem te horen wat jij er in zijn geheel van vond. Dit is ook voornamelijk omdat ik nog wat veel series heb staan momenteel. :oops:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 15 Apr 2016, 00:33

Dan weet ik je binnen een tweetal weken van antwoord te voorzien X3. Echt jammer dat de eps steeds op maandag uitkomen (kan ik ze pas op dinsdag zien :P).

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 03 Nov 2016, 22:27

Ik ben toch maar eens begonnen aan deze serie. Heb eerste seizoen erop zitten en ben intussen begonnen aan seizoen 2. Is wel vermakelijk moet ik bekennen. :)

Kan er regelmatig even bij lachen. Het was met bepaalde dingen wat voorspelbaar echter in het eerste seizoen.
Dat Detective Douche (die naam is makkelijker te onthouden) hun had neergeschoten had ik al halverwege het seizoen door. Hij had al een verdachte uitstraling eigenlijk. Vertrouwde hem vanaf begin al niet echt. Maar hij bleek uiteindelijk minder gemeen te zijn dan ik had verwacht dus dat is dan wel weer iets.

Tevens was het ook vrij duidelijk dat Lucifer alleen kwetsbaar was met haar erbij, al deden ze wel hun uiterste best om het anders te laten blijken.
Ze mogen ook wel wat minder het concept aanhouden dat ze een eigenschap van Lucifer onder de loep nemen en de gehele aflevering eigenlijk aan die eigenschap te wijden. Soms werkt dit maar er zijn ook momenten dat dit ervoor zorgt dat het lastig is om echt in het verhaal van de aflevering te blijven.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply