[Film] Ghost in the Shell

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

[Film] Ghost in the Shell

Post by Fran » Wed 14 Jan 2015, 10:44

Dreamworks gaat een live action film maken van Ghost in the Shell (manga van Masamune Shirow), Scarlett Johansson heeft getekend om in deze film te spelen en bekend is dat de film op 14 april 2017 uitkomt.

Film zou geregisseerd worden door Rupert Sanders (Snow White and the Huntsman), script door William Wheeler (Hoax, The Reluctant Fundamentalist), Avi Arad (ex-Marvel Studios - van Spider-Man en X-Men film franchises), Steven Paul (Seaside Entertainment) en Mark Sourian (The Ring Two) gaan produceren. bron: http://deadline.com/2015/01/ghost-in-th ... 201349315/

Dus nog even geduld!

Hoe denken jullie hierover?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Re: [Film] Ghost in the Shell

Post by DragonNL » Wed 14 Jan 2015, 23:14

Niet geinterresseerd. Ik zou er nog over na kunnen denken als het een Japans product zou worden, maar dan alsnog..

Image

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Wed 14 Jan 2015, 23:23

Hmm ik weet echt niet wat ik moet verwachten, dus als ik mijn verwachtingen gewoon alvast laag zet kan het alleen maar beter worden haha. Weet wel dat ik hem wil zien, al is het uit nieuwsgierigheid.
Last edited by anjeriku on Wed 14 Jan 2015, 23:54, edited 1 time in total.

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 14 Jan 2015, 23:41

anjeriku wrote:Hmm ik weet echr niet wat ik moet verwachten, dus als ik mijn verwachtingen gewoon alvast laag zet kan het alleen maar beter worden haha. Weet wel dat ik hem wil zien, al is het uit nieuwsgierigheid.
Ja, zo denk ik ook. Weinig verwachten, dan kan het nog wat worden. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 14 Jan 2015, 23:54

Ik bedenk me met deze film alleen maar opnieuw dat ik Ghost in the Shell nog steeds eens moet gaan kijken... Dan heb ik het niet over deze film echter. :P
Deze film zou voor daarna wel leuk zijn, of om te zien hoe erg ze falen of om te genieten van een goeie film, beide keren is het vermakelijk.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 25 Jan 2015, 18:09

Er is een petitie gemaakt om Scarlett Johansson te laten vervangen door een Aziatische actrice. http://www.nzherald.co.nz/movies/news/a ... d=11388640

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 25 Jan 2015, 22:06

Dat vind ik nou ook wel weer een beetje zielig van mensen.
Mensen denken tegenwoordig altijd te weten hoe alles zou moeten. Laat dit lekker aan de mensen over die de film maken zou ik zeggen.
Is het achteraf een flop dan mag je ze dat in hun gezicht wrijven maar ga niet zeggen hoe ze hun werk moeten doen.

Daarbij vind ik het idee van een petitie om zo iets onzinnigs gewoon idioot.
De hele redenatie waarom is ook niet erg geloofwaardig, het grootste deel van de mensen die tekent doet dat omdat ze vinden dat Scarlett Johansson niet goed kan acteren of tekenen puur omdat ze graag ergens bij willen horen.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Sat 31 Jan 2015, 23:50

Ik denk dat mensen vooral bang zijn dat dit net als met Dragonball Evolution en Avatar The last Airbender een soort smet op het genre anime (live action) adaptions gaat krijgen. Natuurlijk is Avatar geen officiële anime maar zo word er soms naar gekeken. Ik loop er zelf niet echt warm voor om deze film te gaan kijken. Ben stiekem wel benieuwd maar zal t niet op de voet volgen.

De anime film heb ik gezien en vind ik erg goed. GITS Stand Alone Complex moet ik nog kijken .

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 01 Feb 2015, 11:11

Ik vind die petitie wel goed. Haar vervangen voor een Aziatische actrice zou tenminste nog een beetje een redding zijn voor de film. Er zijn al zoveel Amerikaanse remakes van Aziatische films die gewoon gefaald zijn omdat Amerikaanse acteurs niet weten hoe ze zich moeten gedragen. Bekendste voorbeeld hiervan is de remake van Ju-on. Die is helemaal niet spannend, maar gewoon saai. "The Grudge" val ik van in slaap, terwijl Ju-on nog dagen nadat ik het gekeken heb mij om hoekjes heb laten kijken. Ik hoop dat er echt wel naar die petitie gekeken word.
Cypher wrote: Is het achteraf een flop dan mag je ze dat in hun gezicht wrijven maar ga niet zeggen hoe ze hun werk moeten doen.
Het word geen flop. Het stikt van de mensen die de Japanse markt niet kennen en alleen maar denken bij het uitkomen van zo een film "hey kijk, weer wat nieuws, leuk laten we kijken." En vervolgens brengt het weer miljoenen op. Zegt alleen niks over de kwaliteit van de film.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 15 Apr 2016, 20:51

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 15 Apr 2016, 22:18

Anvica wrote:Ik denk dat mensen vooral bang zijn dat dit net als met Dragonball Evolution en Avatar The last Airbender een soort smet op het genre anime (live action) adaptions gaat krijgen. Natuurlijk is Avatar geen officiële anime maar zo word er soms naar gekeken. Ik loop er zelf niet echt warm voor om deze film te gaan kijken. Ben stiekem wel benieuwd maar zal t niet op de voet volgen.
Precies. Ik denk trouwens niet dat het alleen maar aan de Westerse acteurs ligt, zoals DragonNL vermoedt. IEMAND regisseert die dingen, schrijft die dingen. Bij een adaptatie in America komt er direct zo'n heel panel dat denkt van 'wat zou een breed publiek aantrekken' en dan krijg je meteen verwatering van de ziel van het originele werk. Zelfs met remakes van Europese films heb je dat fenomeen. Denk maar aan Taxi (was echt kak in USA) of De Loft. Die flopten dan ook, terwijl de originele versies echt kassa's braken. Ze lijken te vergeten dat er een REDEN is waarom het originele werk wordt toegejuigt en dat als ze eraan gaan knabbelen, dat de kans groot is dat je net minder aantrek zult hebben dan meer.

Death Note krijgt trouwens ook een Westaptatie op Netflix.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 17 Apr 2016, 17:53

Ehm.. volgens mij heb ik iets gemist. Maar nu die foto met Scarlett Johansson is gepubliceerd is er weer veel poeha ontstaan. Was dat eerder ook al niet? Ik scroll terug en zie iets van een petitie. Lagen mensen te slapen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 17 Apr 2016, 23:08

Moet wel. Hoe dan ook, er zit waarheid in Cyphers woorden. Waarom een petitie om Scarlet te vervangen? Alsof en Amerikaanse film met een Aziatische of American Asian actrices meteen dichter zou aanleunen qua feel bij het origineel dan zonder. Sure, visueel sta je dan al een stapje dichter, maar wat met de ziel ervan?

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 26 Apr 2016, 11:14

Mjah.. de discussie over het whitewashen van acteurs in films die van origine Aziatisch zijn is in ieder geval weer opgelaaid.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Tue 26 Apr 2016, 22:00

Uhu. Buiten discussie over whitewashing vind ik het gewoon erg jammer dat ze scarjo hebben gekozen... Ben sowieso niet zo dol op haar en vind haar ook gewoon niet "passen" in deze rol. Maar wie weet verbaast ze ons nog.

Post Reply