Nieuwe naam voor Muziek & Media?

Hier kan je terecht met je vragen, suggesties en adviezen over het forum!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Nieuwe naam voor Muziek & Media?

Post by Fran » Tue 18 May 2010, 06:18

Over het waarom is al eerder gediscussieerd, maar omdat het onderwerp misschien te groot is geworden nogmaals het verhaal:

Er is in het verleden veel klachten geweest over een te groot forum. En daarnaast ook over dat het forum niet over Japan gaat, maar teveel over andere onderwerpen. Daar spelen wij op in door het algemene gedeelte te verkleinen en meer te focussen op I love Japan. Dit forum is ook van oorsprong een Anime forum.

Wat jij voorstelt maakt het algemene gedeelte niet kleiner. En als we dan ook denken dat er ook al gevraagd wordt om andere dingen toe te voegen aan dit forum, het wordt ons heel moeilijk gemaakt. Er was al een keuze gemaakt om het metal gedeelte op te heffen, maar dan zou het festival gedeelte nog wel blijven.

Dan moet je even met ons meedenken met het volgende:

De bieb wordt heel weinig gebruikt. Daarom willen we het opheffen.
Als je nu kijkt naar de inhoud van dit subforum: [film vs boek] komt een aantal keren voor.
Dus daarom is het samenvoegen van film en boeken heel logisch. Maar we kunnen wel meer subfora gaan bedenken, maar juist het forum moet verkleind worden. Het idee moet nog wel reeel zijn. En de overzichtelijkheid kunnen we al oplossen door te denken aan [boeken] [muziek] [film] in de titel te verwerken. We hebben een zoekmachine en uit onderzoek op dit forum bleek dat er zelfs op verschillende manieren gekeken wordt naar nieuwe onderwerpen, zoals bijvoorbeeld via toon actieve onderwerpen.

Daarnaast zijn wij bezig met het maken van een aantal feeds. Waarvan 1 actief is via twitter. En 1 willen we doen via een reader, waarbij je kan zien welke onderwerpen actief zijn. En zo willen wij de leden helpen om alles goed in de gaten te houden.

We kunnen helaas niet aan alle eisen voldoen. Zouden we dat doen, zou dit forum veel groter zijn en in bezit zijn van subfora die niet actief zijn. Maar het forum moet wel in het geheel actief zijn! We hebben op dit moment 1 moderator en die doet al in haar eentje I love Japan. We zijn op zoek naar meerdere mods, maar dat wil niet echt lukken.

En daarom zien wij in dat het verkleinen de beste optie is, omdat de situatie qua mods niet verbetert. Het wordt te zwaar om zo'n forum actief te maken. En toevallig is het forum erg actief de afgelopen 48 uur. Jij bent al even lid. En het is vast jou opgevallen dat het forum moeilijk actief is zonder hulp van het beheer.

Als je nog meer uitleg wilt, vraag gerust.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Selena~Cleopatra » Tue 18 May 2010, 12:38

Ik snap heel goed dat jullie die twee willen samen voegen. Het lijkt mij handiger om zo het forum te bekijken (zoals ik het doe tenminste). Maar is er (om tegemoet te komen aan de vraag voor overzichtelijkheid) mss een mogelijkheid om binnen het board 'muziek en media' dan een aantal subboards te maken? Het form ziet dan op de voorpagina niet zo groot...

Ik geloof dat jullie eigenlijk op zoek zijn naar een Nederlandstalige naam hè? Ik ga mij eens aan het denken zetten dan mss...

BE the change you want to see in the world!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 May 2010, 15:01

We zijn zeker op zoek naar een Nederlandstalige naam, dit komt trouwens ook door het vele geklaag over 'ons geklaag' over het vele gebruik van Engelse lappen tekst zonder te vertalen. ;)

Een aantal subforum in een subforum is een optie, maar dan moeten we festival & concerten ook opheffen.

Heeft niemand interesse in het moderaten van de toekomstige Muziek & Media subforum? ;)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Tue 18 May 2010, 15:46

Hmm, ik heb wel interesse eigenlijk (maar ik wil me niet opdringen xD )

Subfora kunnen inderdaad wel interessant zijn, maar waarom moet festivals en & concerten dan weg? :p
Maar aangezien er enkele topics zijn die iets ala "film vs boek" hebben kan het misschien beter zijn om het gewoon allemaal in een te houden. =/ Om verwarring te verkomen?
Ikzelf gebruikt de laatste tijd vooral de "toon actieve onderwerpen"-url, maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen.
[TV], [Boek] en dergelijke vind ik trouwens persoonlijk een zeer goede oplossing, want dat maakt het nu eenmaal overzichtelijker.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 May 2010, 17:11

Hmm.. in het verleden zijn er onderwerpen gemaakt in vergelijking met de film dat net uitkwam en het boek dat al even bekend was. Het is moeilijk om dit in 1 subforum te proppen. Daarbij vinden wij dat dit forum geen metalforum is en de grap van het 'Dark' subforum ook ten einde moeten brengen ;)

Mooncat, bedoel je dat we de film vs boek topics gewoon in een boekensubforum moeten houden?

P.S. Top als je ons wilt helpen. Je kan je aanmelden via dit formulier, geldt ook voor anderen!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Tue 18 May 2010, 17:37

Hmm, ik was niet zeker in welk subfora de vs-topics waren (daarom dat ik het even vaag hield), die kunnen inderdaad gewoon bij de boeken blijven dan in feite :p
Of is er een mogelijkheid om het topic met twee subfora te verbinden? Dat zou misschien dan wel erg handig zijn (misschien ook wel wat verwarrend =/ ) maar ik weet niet of het kan. (op imdb kan het dacht ik, maar die werkt vast met een heel ander systeem)

(ik ga eens kijken om het formulier in te vullen! :) )

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 May 2010, 17:43

Die werken zeker met een heel ander systeem. Als je een topic verplaatst, kan je wel aangeven dat er een schaduw-onderwerp blijft bestaan in het subforum waar het eerst stond.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Tue 18 May 2010, 20:17

Oki, ik zat te denken voor een naam, maar een toffe nederlandstalige naam vinden is niet simpel...
* Muzikaal Multimediaal leeshoekje (MML, ik heb zelfs al een afkorting ervoor :P)
*Q.F.T.~het artistieke geweld van bekende personen
*Let op: artistiek geweld (ja, ik heb wat met het woord XD)
*Mubime (en dat is gewoon de afkorting van muziek bibliotheek media)

En nu ben ik mijn inspiratie kwijt!

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 18 May 2010, 20:24

Het Algemeen Zeer Interessante Overdreven Gezellige Mooi Geweldige Hoekje Voor Meer Dan Prachtige Muziek Uit Alle Landen Van De Wereld Omdat AVO Van Muziek Houdt?

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Tue 18 May 2010, 20:49

OMG, die naam is lang. Daar MOETEN we gewoon een afkorting voor hebben... euhm... AZIOGMGHVMDPMUALVDWOAVMH??? Dat is nog megalang!

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 18 May 2010, 20:56

*muwhaha*

Soms vind ik mezelf zo geniaal ><

( Ja ja egostreling, ik weet het Fran ^^ )

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Tue 18 May 2010, 20:58

Ik mis alleen ergens media en boeken in die naam?

*hoopt nu dat je hem niet nog langer maakt!* :P

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 18 May 2010, 21:00

Het Algemeen Zeer Interessante Overdreven Gezellige Mooi Geweldige Hoekje Voor Meer Dan Prachtige Muziek Uit Alle Landen Van De Wereld Omdat AVO Van Muziek Houdt Terwijl We Soms Ook Sublieme Boeken Lezen Met Een Japans Tintje Terwijl We Films Kijken Met Gackt Erin Zodat Darcy Heel Hard Kan Geckten?

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Tue 18 May 2010, 21:38

In mis nog TV series in de titel! (a)

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Tue 18 May 2010, 22:16

Moest dat nou echt Mooncat? Die titel wordt van langst om langer XD

Post Reply