Anime 2017: Marieke's Magical Miracle

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Anime 2017: Marieke's Magical Miracle

Post by Qaphsiel » Thu 04 May 2017, 10:25

Het blijft wel heel stil rondom de muzikale act die op zaterdagavond gaat optreden. Ik ben namelijk wel benieuwd!!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Thu 04 May 2017, 10:33

Ik ben zelf ook erg benieuwd! :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Fri 05 May 2017, 07:45

Ik begin toch het idee te krijgen dat ze muzikaal gezien voor een andere invulling gekozen hebben.. maar wie weet komt er nog iets.. :)

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 05 May 2017, 09:43

belsammael wrote: ↑
Fri 05 May 2017, 07:45
Ik begin toch het idee te krijgen dat ze muzikaal gezien voor een andere invulling gekozen hebben.. maar wie weet komt er nog iets.. :)
Hoe bedoel je?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Sat 06 May 2017, 07:40

..een combinatie van de RMX show, en de Live House optredens..?

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 07 May 2017, 08:41

belsammael wrote: ↑
Sat 06 May 2017, 07:40
..een combinatie van de RMX show, en de Live House optredens..?
Hmm.. Kan, kan! Even afwachten. Vermoed dat ze komende week wel wat gaan melden? (Gezien het al over een maand is)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 12 May 2017, 20:04

Ik was eigenlijk vergeten dat die RMX gepland stond, maar die is meer op KPOP gericht (als ik het zo mag geloven?) . In ieder geval weten we nu nog steeds niks over de zaterdagavond en heb ik het idee dat belsammael het juiste idee heeft. Of ze moeten morgen met een knaller gaan komen? Hoorde ook wat geruchten, maar daar hebben we weinig aan?

EDIT: zo te zien niet: http://www.animecon.nl/program/events/m ... imecon-rmx
Ze zetten zich neer als grootste en beste KPOP organizers van Europa. Daar kwam de verwarring van. Ik ken ze ook van een aantal KPOP concerten die ze hadden geregeld.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Fri 12 May 2017, 20:24

Ik laat me maar gewoon verrassen :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 15 May 2017, 17:09

Voor Animecon is Pamela (https://www.facebook.com/dizizpamela) op zoek naar mensen die als model willen meedoen aan de J-Fashion modeshow op de zaterdag van Animecon. Geen lolita of mori, want daar hebben ze al voldoende modellen voor.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 22 May 2017, 16:41

Het is bekend!

Minami gaat optreden: https://www.facebook.com/Animeconnl/pho ... 33/?type=3

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 22 May 2017, 21:00

Leuk :D al ken ik haar alleen van de eerste Katanagatari opening

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 01 Jun 2017, 00:20

Ik mag Minami interviewen, mocht iemand een leuke vraag hebben.. misschien neem ik hem mee in mijn vragenlijst! :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 02 Jun 2017, 22:38

Ik heb even 10 dingen op een rij gezet (stiekem zijn het er gewoon meer, hoor! ;))
http://avo-blog.nl/2017/06/02/10-dingen ... nime-2017/

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 09 Jun 2017, 11:42

Ha! Ik wilde dus echt langs de Fandub workshop/lezing gaan. Maar ik ben aanwezig bij de opening van Animecon, plus op zondag om 3 uur heb ik een interview. >_>

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 12 Jun 2017, 13:09

Zo, dat was een geslaagde conventie. Het was een verademing met de vorige conventie die ik heb meegemaakt dit jaar, je merkt echt wel dat de organisatie professioneler in elkaar zit.

G.L.A.M.S heeft een toffe show gehad. Het begon ietsjes later, omdat ze wilden wachten op het einde van de cosplay compo. Dat zorgde wel voor wat extra bezoekers. Er zijn best wel wat mensen gekomen die in principe alleen voor G.L.A.M.S kwamen, ik zag zelfs een oude bekende die normaliter bij elke show van mij kwam, maar jaren niet meer kwam opdagen. Mara goed nieuws, die is weer terug! :)

De Meet & Greet was gelivestreamd en onverwacht moest ik gaan presenteren. Dat was wat onwennig, want het was in het Engels (dat kan ik in principe prima, maar zonder voorbereiding ga ik altijd een beetje vallen over mijn uitspraak). Ondanks dat kwamen er leuke vragen naar voren. Opvallend was dat het vooral gefocussed was op de muziek en niet zoveel op persoonlijke leukigheden. Toch kwamen vragen als: Hoe gaat het met de konijntjes van Mikaru? Wat zijn jullie guilty pleasures qua muziek? en Heb je Let's Fly Away For The Stars voor een vrouw geschreven?

Minami's optreden heb ik helemaal uitgezeten, zeker niet met tegenzin. Wat een leuke aanwezigheid. Ik vind het altijd zo geweldig om die lichtstokken (naam kwijt) te zien tijdens het optreden, het zal voor haar ook supertof geweest zijn. Ze had gelukkig geen afleidende dansers bij haar, waardoor alle aandacht op haar was. Maar ze deed het leuk, al had ik het gevoel dat de show best wel kort was.

De dealerroom was goed gevuld, en werd goed bezocht. De Gameroom ben ik nooit ingeweest, had Persona 5 best wel willen testen. Helaas! Het eetgedeelte was best uitgebreid, Neko Neko Ni had een tof plekje. Sparkling Potpourri/Royal Roulette zat op de vaste plek, maar was uiteindelijk voor velen toch niet echt zichtbaar. Ook al was de ruimte aan de linkerkant gebruikt voor onder andere BAGGER. Dus het zou toch wel wat mensen gelokt moeten hebben. De disco op de vrijdagavond leek niet echt heel veel aan te trekken in het begin. Ik had ook andere muziek verwacht, maar moet zeggen dat ik niet de hele tijd ben gebleven. Deshima Sounds was zoals altijd propvol. De Anime Open Stage was prima te vinden, maar ik vond het zelf onduidelijk aangegeven dat daar de Anime Open Stage was. Het had een podium en stoelen, dus dat is prima. Maar misschien had het nog met een bord aangegeven moeten worden waar het was. Ondanks dat vond ik het een prima locatie. De zangcompo vond ik leuk gedaan, daarbij was er ook AKB48 talks. Met het bankje was het best wel relaxed.

Goed, geen nieuwe datum. Maar waarschijnlijk zal volgend jaar het World Forum ook niet gebruikt worden. Tijd voor een nieuw topic?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply