"Japan for the Uninvited" ( Japan met een knipoog )

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

"Japan for the Uninvited" ( Japan met een knipoog )

Post by Henk » Thu 14 Aug 2014, 11:34

Al surfend kwam ik een artikel tegen over een nieuw speeltje dat beschikbaar kwam deze week voor de nooddruftige Japanse man: "The Dutch Wife", ( "Datch Waifu" )

Een levensgrote niet-opblaasbare pop met verbeterde kwaliteiten, en verkrijgbaar in meerdere verschijningen.

Nooit eerder van gehoord, maar van oorsprong schijnt de uitdrukking "The Dutch Wife" zijn oorsprong te hebben in het oude verleden van de VOC.
Een hulpstuk dat het mogelijk maakte om minder contact te hebben met het bed in de hete gebieden van Azië, om wat meer ventilatie en afkoeling te hebben.

Het hulpstuk heeft enige transformatie ondergaan, de Japanners en de Duitsers gebruikten tijdens WW2 al opblaaspoppen op oorlogsschepen om de bemanning "af te laten koelen".
Die werden ook zo genoemd.

De uitdrukking "Dutch Wife" is dus al oud.

Al deze informatie vond ik op Japanfortheuninvited.

Ik heb nog niet verder gekeken, maar dit lijkt een zeer leuke site om wat meer te lezen over Japan.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Re: "Japan for the Uninvited" ( Japan met een knipoog )

Post by Cypher » Thu 14 Aug 2014, 21:53

Ik vind het altijd lastig om hier iets van te vinden eigenlijk.
Ben vooral verbaasd dat er ook plekken lijken te zijn waar mensen betalen voor een bepaalde tijd met één van deze poppen, dat wil zeggen dat er dus meerdere mannen gebruik maken van één en dezelfde pop.
Ik mag dan toch wel hopen dat het schoonmaken erg grondig en goed gebeurt bij zo'n gebeurtenis.

Ik moet er sowieso al niet aan denken om dergelijke zaken met een pop te doen maar al helemaal niet met een pop welke door andere mannen gebruikt is. :oops:
Wel geinig om te weten hoe de naam "The Dutch Wife" is ontstaan. :D

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: "Japan for the Uninvited" ( Japan met een knipoog )

Post by Henk » Fri 15 Aug 2014, 08:48

Ik heb het wat beter bekeken nu. De site is niet zo uitgebreid als ik dacht. De laatste updates zijn van 2007...
Ooit opgezet door iemand met grote plannen waarschijnlijk, en weer opzij gezet.
Veel dingen weten mensen hier al lang waarschijnlijk, maar misschien staan er toch wat op voor iemand die zich een keer verveelt.

Image

Post Reply