SMAP

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

SMAP

Post by Fran » Wed 13 Jan 2016, 11:39

Jammer dat er nog geen topic over was, maar SMAP is sinds gisteren de 'talk of town', gezien er het 1 en ander is gebeurd.

Als eerste liet de krant Nikkan Sports weten dat SMAP - mannelijke idol groep - zal stoppen. Vier van de vijf leden: Masahiro Nakai (43), Tsuyoshi Kusanagi (41), Goro Inagaki (42), and Shingo Katori (38) zullen Johnny & Associates verlaten, alleen Takuya Kimura (43) blijft over.

SMAP heeft bijvoorbeeld een variety show SMAPxSMAP en nog wat contracten lopen voor commercials. Dus hoe dat verder zou gaan is nog onbekend.

SMAP (Sports Music Assemble People) starte in 1988 met 6 bandleden, sinds het vertrek van Katsuyuki Mori in 1996 zijn ze met z'n vijven. SMAP heeft in die jaren al heel wat op hun naam mogen zetten, waaronder themaliedjes voor oa Hime-chan's Ribbon en Lil' Red Riding Hood Cha-Cha. Kimura mocht bijv. de stem zijn van Howl in Howl's Moving Castle. Maar natuurlijk ook albums en singles.

Johnny & Associates heeft laten weten dat het inderdaad waar is dat een aantal van de leden van SMAP aan het nadenken zijn om te vertrekken, dat er dus discussies zijn en nog geen knoop doorgehakt is. bron
Spoiler: weergeven

http://www.johnnys-net.jp/page?id=artis ... lang=en_us

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: SMAP

Post by Fran » Fri 15 Jan 2016, 12:54

Ik lees nu iets over dat fans bezig zijn met een campagne om SMAP niet te laten stoppen. Er is in principe nog niks officieel bekend gemaakt van dat SMAP stopt.

http://www.jpopasia.com/news/fans-campa ... 18919.html

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 18 Jan 2016, 15:43

Excuses van SMAP voor alle commotie en ze stoppen niet?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 19 Jan 2016, 19:27

Zelfs Shinzo Abe is blij dat SMAP niet stopt.
http://www.jpopasia.com/news/prime-mini ... 18933.html

Het is toch wat!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 19 Jan 2016, 21:55

Er stond een Dome Tour gepland om de 25ste verjaardag van de groep te vieren. Maar de krant Sankei Sports laat weten dat het geannuleerd is.

http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... led/.97651

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Cypher » Sat 23 Jan 2016, 10:53

Was wel bijna zover echter.
Nu las ik dat ze de oudste boyband van Japan zijn? Weet niet of dit klopt maar dit maakt me toch wel wat nieuwsgierig wat ze zo speciaal maakt.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 23 Jan 2016, 11:31

Ja, zover ik weet klopt dat. Dus veel Japanners zijn opgegroeid met SMAP. In principe kan ik niet met iets van voorbeelden komen, Johnny's doet niet echt aan muziekvideo's online zetten (zover ik weet).

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 13 Aug 2016, 19:11

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Celii
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Celii » Sun 28 Aug 2016, 19:14

Ja, ze gaan uit elkaar! Als Johnny's fan brak dit mijn hart, maar ik moet wel blij zijn dat ze nog in de agency blijven. Ik had op twitter gelezen dat de meerderheid van de members niet wilde dat ze zouden stoppen. Ik vind het wel heel erg jammer. Nu is de longest running Johnny's groep V6.

                     Image

                                               》「benishigure。♡」

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 06 Sep 2016, 22:13

Yasumi wrote:SMAP stopt ermee en heeft zelfs radio 1 gehaald! Hier het fragment: http://www.nporadio1.nl/dit-is-de-nacht ... yband-smap

Eerlijk gezegd ken ik ze niet eens, dus ik moet het even opzoeken hihi :P
Bij het korte nieuws geplaatst, maar hier natuurlijk toepasselijker. Jammer dat ze ermee stoppen!

Post Reply