AVO Forum - avo.sane insanity. - Japangerelateerd forum - Toon onderwerp - In-game namen
Registreren

In-game namen

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Dj_Robintje

Moderator

In-game namen

Berichtdoor Spitch TVB » vr 08 jan 2010, 17:06

In-game namen

Een zoekopdracht die mensen naar AVO wist te brengen, gaf me het idee voor deze topic. Ik vraag me ook wel es af hoe mensen aan hun in-game namen komen. Ja, heel wat spelers verkiezen hun echte naam of tenminste een variatie erop en andere gaan dan weer liever voor de bijnaam die ze van hun vrienden meekregen. Verder zijn er dan ook nog es gamers die het gewoon leuk vinden om zoveel mogelijk andere namen te proberen.

Dus, welke naam gebruik jij meestal in games? Ga je voor de standaard opgegeven naam of kies je liever voor iets anders? Ben je een gamer die bekend is met 'veel namen'? Waar haal jij de inspiratie vandaan voor een nieuwe?
Huntingmeesteres en Hiddlestoner. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken via PM. Pas op, soms bijt ik.

Afbeelding
~Made by ZombieHumper

Actief Lid

Re: In-game namen

Berichtdoor Aion » za 09 jan 2010, 19:51

SP-games: Aion (en als er een achternaam wordt gevraagd) Serresu
MP-games: Aion84 (Xbox Live en PSN-nicknames), of anders AionNL...

Moderator

Berichtdoor Spitch TVB » za 09 jan 2010, 20:59

Aion is dus echt wel je standaard nickname. In games heb ik dat niet. Voor SMT Imagine was het Ea, naar een godheid, SMT Persona 3 koos ik Naii als voornaam, SMT Nocturne/Lucifer's Call was het Guix als nickname. Nu, Guix is heel lang standaard geweest bij mij voor offline RPGs met een man/jongen in de hoofdrol. Heb ik altijd wel leuk gevonden :lol: . Weet niet meer hoe ik er ooit op ben gekomen. Denk via het quizspel Quix dat op tv was en beetje spelen met klanken. Ten tijde van de YuGiOh-gekte had ik dan eerder de neiging om de naam Seto te gebruiken (reden is vast wel duidelijk). Deed ik bijvoorbeeld ook in FFX en Golden Sun. Kirai heb ik ook nog gebruikt voor meisjesrollen, maar heb totaal geen idee meer waar die naam van kwam. Was in combinatie met 'Doki'. Iets Japans waarschijnlijk, maar weet het echt niet meer. Alcen heb ik ook nog gebruikt. Die naam was denk ik een ver-Star-Wars-de versie van de naam 'Axel' (knipoog naar Kingdom Hearts). De afgeleide naam 'Alcenia' gebruik(te) ik bijvoorbeeld op Maple.

*denkt*

Heb nog meer namen gehad hoor, ben ik zeker van, maar kan er niet meer opkomen. Sommigen zijn gewoon te lang geleden. Kris voor een Pokémon spel herinner ik me wel nog, ja...
Huntingmeesteres en Hiddlestoner. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken via PM. Pas op, soms bijt ik.

Afbeelding
~Made by ZombieHumper

Superactief Lid

Berichtdoor Jimbow » ma 11 jan 2010, 01:57

Uhm, nja ik heet op PSN Bouncebread.
In Guild Wars heb ik hele verschillende namen gehad:

- Cutty Lue
- Didraxi Maximiliano
- Meiyo Himei
- Jimmy Tha Warrior ( eerste character :P)
En nog hele lijsten. Meestal name generators of random namen.

In Diablo heb ik voor al mn characters Hitoshi_ staan
Namen:

- Hitoshi_Blizzsk
- Hitoshi_Barbi
- Hitoshi_Shiznit
- Hitoshi_Javadin

Het is allemaal vrij random voor mij. :)

Global Moderator

Berichtdoor Dj_Robintje » ma 11 jan 2010, 11:32

Omdat ik nooit veel games met namen gespeeld heb, op zelda en een pokémon na... heb ik ook niet zoveel namen.

Hoewel ik graag speelde met die namen...
Ooit was het simpelweg Kiara in Zelda, maar ook al Tilly (vroeger hoorde ik die naam zo graag!)
Later werd het Robintje... Of Dj, naargelang mijn stemming of hoeveel letters je mocht gebruiken :p

In de pokémongame herinner ik me dat ik een jongensnaam wou, dat is (als ik me niet vergis) Joren geworden...

Maar ik kies op mijn gevoel...
In worms (team-mode) gaf ik mijn wormpjes allemaal namen van vrienden of namen die ik gewoon erg graag hoorde :p
(geen echte ingame naam, maar toch :p)
Afbeelding

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Moderator

Berichtdoor Spitch TVB » ma 11 jan 2010, 22:04

O ja, zo'n dingen zijn best grappig. Zelf verander ik vaak genoeg de namen van de computergestuurde tegenstanders in Hartenjagen. Heb zo al tegen heel wat tekenfilm- en gamepersonages gekaart (en verloren, lol)!

Afbeelding
~Made by ZombieHumper

Actief Lid

Berichtdoor Fyrex » wo 09 jun 2010, 01:35

Naja ik gebruik altijd Fyrex :P. Soms wel is FyrexNL als ze bijvoorbeeld een of ander 6 letter minimum hebben of als iemand me nick al heeft ingepikt >_<. Al gebeurd dat zeer zelden. Ik heb wel enkele variaties op mijn nick die verzonnen zijn door mijn clan genoten destijds lang lang gelee. We zaten ooit te kloten met onze nicks en toen noemde ik mezelf Fuurex, wat ze veranderde naar Fuurhax en daarna Vuurheks :X. Dus daarna noemde ze me vaak de vuurheks XD. Verder heb ik wel 1 reserve nickname voor alts en dat is RecleZZ dat ik ooit heel lang gelee is gebruikt had in Carmageddon en daar klonk het wel toepasselijk. Maar voornamelijk heet ik overal gewoon Fyrex ^^
This bit of random weirdness was brought to you by Fyrex Inc.
Afbeelding
[ - Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway. - ]

Superactief Lid

Berichtdoor leanne2me » wo 09 jun 2010, 18:15

In alle games is de naam van mijn 1e char wel Leanne2me ^^
En als ik er meer maak, word het leanne3me, leanne4me enz.. xD

Dus als je der eentje tegen kom, ben ik het denk ik wel~

Moderator

Berichtdoor Spitch TVB » zo 21 apr 2013, 21:28

Tegenwoordig probeer ik meer en meer namen te verzinnen die passen in de wereld waarin ik ga spelen. Het is niet altijd even makkelijk om informatie te vinden over in-game naamgeving, maar vaak genoeg vind je wel regeltjes op game-specifieke wikia.

-Op LOTRO heb ik een mannelijke Lore Master met de naam Ebermir.

-Op Guild Wars 2 koos ik volgende namen:
1) Yskka (Asura Mesmer)
2) Kroll Cinderreed (Charr Ranger)
3) Loke Chiseltongue (Norn Elementalist)
4) Merwengell (Sylvari Guardian)
5) Aidan Smith (Human Necromancer)

Ik heb ook al nagedacht over namen voor personages voor FFXIV. Kan je makkelijk halen uit de info van de wiki ^^.

Afbeelding
~Made by ZombieHumper

Actief Lid

Berichtdoor Seiji » ma 29 apr 2013, 00:00

Spitch TVB schreef:-Op Guild Wars 2 koos ik volgende namen:
1) Yskka (Asura Mesmer)
2) Kroll Cinderreed (Charr Ranger)
3) Loke Chiseltongue (Norn Elementalist)
4) Merwengell (Sylvari Guardian)
5) Aidan Smith (Human Necromancer)

Leuk dat je ook Guild Wars 2 speelt :)

Ik ben ook al een halfjaartje zoet met dat spel ^^
Ik heb 3 characters, met allemaal een Japanse voornaam en een achternaam die begint met "Moon......" (omdat ik vroeger altijd Moonlight gebruikte in games als naam, geen idee waarom xD)

Mijn characters:
- Seiji Moonblade (Mesmer) - Die heb ik deze week nog aangemaakt, mn nieuwe nickname die chacha voor me verzonnen heeft :P
- Kotomi Moonspark (Elementalist) - Die heb ik al aardig lang, en uiteindelijk het meest op gespeeld. Ik heb zelfs de legendarische staff de Bifrost.
- Riku Moonpaw (Ranger) - Niet mijn ranger, maar mijn pet is de echte hero :P Die ranger sterft na een paar hits, terwijl mn pet alles lekker aan het afslachten is xD
Afbeelding
Afbeelding
Anime-Planet.com - anime | manga reviewsMijn avatar is van de anime He is my Master waar ik enorm van dubbel heb gelegen van het lachen xD

Moderator

Berichtdoor Cypher » ma 29 apr 2013, 00:06

Heb er een aantal, meestal is het toch gewoon Cypher of voor vrouwelijke karakters Cyphie.
Heb ook de naam U_Eend geadopteerd en aangezien ik daarna nog een karakter maakte op zelfde server maar U_Duck van gemaakt.

Kwam ooit naar voren bij een vriend van mij over die eenden die constant duiken, u-boat, u-eend.
Speel tegenwoordig geen online games meer eigenlijk maar dit zijn volgens mij ook wel alle namen die ik gebruik, al heb ik het gevoel of ik nog één vergeet.

Moderator

Berichtdoor Spitch TVB » ma 29 apr 2013, 18:48

Seiji schreef:Ik ben ook al een halfjaartje zoet met dat spel ^^
Ik heb 3 characters, met allemaal een Japanse voornaam en een achternaam die begint met "Moon......" (omdat ik vroeger altijd Moonlight gebruikte in games als naam, geen idee waarom xD

Welke server zit je op? Moonblade werkt eigenlijk ontzettend goed voor een Mesmer!

Afbeelding
~Made by ZombieHumper

Actief Lid

Berichtdoor Seiji » di 30 apr 2013, 00:58

Spitch TVB schreef:
Seiji schreef:Ik ben ook al een halfjaartje zoet met dat spel ^^
Ik heb 3 characters, met allemaal een Japanse voornaam en een achternaam die begint met "Moon......" (omdat ik vroeger altijd Moonlight gebruikte in games als naam, geen idee waarom xD

Welke server zit je op? Moonblade werkt eigenlijk ontzettend goed voor een Mesmer!

Whiteside Ridge.
Je mag me wel adden ^^ misschien zie ik je nog wel een keertje
Afbeelding
Afbeelding
Anime-Planet.com - anime | manga reviewsMijn avatar is van de anime He is my Master waar ik enorm van dubbel heb gelegen van het lachen xD

Moderator

Berichtdoor Spitch TVB » wo 01 mei 2013, 19:40

Ik zit op Far shiverpeaks. Maar ik geloof dat we elkaar wel kunnen uitnodigen op elkaars server mochten we samen willen spelen =).

Afbeelding
~Made by ZombieHumper

Keer terug naar Dagelijkse Dingen