Het is nu di 07 sep 2010, 17:31

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Avatar: The Last Airbender
BerichtGeplaatst: vr 30 jul 2010, 18:04 
Moderator

Spitch TVB schreef:
Sommige gevechtsscènes missen weliswaar tempo en terwijl hij net de intrigerendste figuur is, verdwijnt de rol van Zuko op het einde als sneeuw voor de zon. Voor het overige zijn er voldoende truken van de foor om de hele familie te vermaken. (Nico Krols)

Nou ja!
Ik weet niet of ik de film wel wil zien. Volgens mij gaat het voor mij net zo'n ervaring worden als voor Aang en co in het theater met die voorstelling over henzelf xD
Ik ging het toen opzoeken, toen ik het hoorde van de film, en die cast was zo bizar! Ik bedoel, come on, Zuko is bleek en heeft spleetogen met gouden irissen.
En de film klinkt nou niet bepaald goed genoeg. Jammer.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: vr 30 jul 2010, 19:48 
Beheerder

Mjah, dit gebeurd vaker helaas met verfilming van tekenfilms/boeken. (dat de ze plank mis slaan).

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: vr 30 jul 2010, 20:21 
Global Moderator

Haha, natuurlijk. Je kan niet verwachten dat alles hetzelfde is, bedoel... de verfilmingen van boeken zijn ook niet altijd geweldig. Ik verwacht dus niet dat het een hit wordt X'D, maar wil het wel zien. Wil weten WAAROM het geen hit wordt en nog het liefst voor dat ik het zou gaan kopen. Ik herinner me de YGO film nog. Dat was dan geen live-action verfilming, maar nog steeds extreeeem slecht. Die was ik ook in de cinéma gaan zien. De ervaring zelf vertelt gewoon ongelooflijk veel over alles. Hoe voel je je aan het einde van de film? Relaxed? Opgejaagd? Bij Prince of Persia was ik keirelaxed, wat een teken was van 'goeie film, mogen ze nog doen'.

De verfilming van The Fantastic 4 was ook geen topper x'D, geraakte echter wel aan een vervolg.

Over Zuko: ik ben Zuko-fan en was eerst ook wat tegen de casting van Dev Patel, maar het is een goed acteur die overigens Zuko goed begrijpt (haal ik uit een interview). Dat hij dan geen Japanner is met gouden ogen, wat kan het mij schelen? Er is niemand in de wereld, daar ben ik zeker van, die precies alles heeft wat Zuko heeft. Veel mensen denken het zelf beter te kunnen qua casting en zo, bij gelijk welke film. Ik wil het ze wel zien proberen. Ik zie soms mensen die uit 'respect voor een personage' die dan gaan cosplayen en er eigenlijk totaal niet uitzien. Ik heb één keer Minato gecosplayed, maar kreeg mijn haar niet blauw zonder de rest mee blauw te verven, dus was het net ietsje anders. Dat zal vast de laatste keer zijn dat ik dat nog ga doen, want uiteindelijk... is er meestal wel iets 'fout'. Ik zeg maar, gelijk wie men zou casten, de kans is groot dat er altijd wel iets wordt gevonden dat niet klopt. Dus... de vuurnatie is 'Zuiders' in plaats van 'Japans'... Oké... da's jammer, maar het idee is ergens ook wel leuk vanwege die combinatie 'warm' - 'zuiden'... Tuurlijk, ze hadden iemand kunnen kiezen die er beter op leek, maar ben blij met wie het nu is vanwege dat begrijpen van het personage. Dat is alles.

Ik zal dit weekend de film proberen te zien en dan in de puntjes uitleggen wat er slecht/goed aan was met uiteindelijk mijn eigen conclusie. Ik hou mijn hart al vast, maar aan de andere kant... als ik DBE met een schouderophaal kon overleven, dan zeker ook dit X'D.

Nee, 'slechte' films zijn soms best leuk projectwerk :P. Normaal is de regel om 'geen live-action versie van tekenfilms te maken'. Meestal mislukken de eerste pogingen gewoon grandioos... =3

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010, 22:11 
Beheerder

En hoe was de film?

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2010, 01:47 
Global Moderator

Best leuk eigenlijk!!!! Kimaika en ik hebben punten gegeven en met een overeenkomst van ongeveer 7.5, mag de prent er zeker wezen. Het is zeker niet zo goed als Prince of Persia, maar wel lekker vermakelijk. Jammerlijke is natuurlijk dat er zo hard gekeken is geweest naar het origineel. Tal van episodes werden zo nogal snel na elkaar ingebracht, net omdat het materiaal nu eenmaal al bestond. Hierdoor werden personages als Sokka niet helemaal uitgewerkt zoals het eigenlijk hoorde (ik noem de film-Sokka de mannelijke persoonlijking van het Zutara idee).

Nu, ik wil niet gaan spoilen, dus zeg ik het zo: leuke prent als je de andere, betere titels al gezien hebt en er gewoon nog eventjes uit wilt. =3 En o ja, altijd vragen naar de postkaarten die je erbij zou kunnen krijgen. Bij ons waren ze die bijna vergeten (tot ik het hen nog es vroeg en ze eindelijk gingen zoeken naar 'de doos').

Een meer uitgebreid 'review-geval' (ongeveer) is *HIER (klikken)* te vinden (in het Engels). Ik heb geprobeerd om de verschillende puntjes toch redelijk vaag te houden, zodat er niet meteen enorm gespoilerd wordt. =D

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010, 19:26 
Lid

Die film klinkt wel vet voor avatar fans.

Weten jullie nog wat over die Korra knul?

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010, 22:00 
Global Moderator

Ja, dat het een wijf is uit de Zuidelijke waterstam. Ze kent al water-, aarde- en vuursturen en moet dus nog lucht onder de knie krijgen. In Tenzin, de zoon van wijlen Avatar Aang, vindt ze een luchtmeester die haar de kneepjes van het vak wil leren terwijl ze de problemen van het capitool op probeert te lossen. The Legend of Korra wordt een miniseizoentje.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: wo 04 aug 2010, 12:39 
Beheerder

Knul? Wijf? Klinkt alsof Spitch er niet op zat te wachten, maar Tsubaki wel :)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: wo 04 aug 2010, 13:33 
Global Moderator

Inderdaad, ik zat niet echt te wachten op een vervolg in de vorm van een avontuurtje van een nieuwe avatar. Kan nog altijd aangenaam verrast worden door mogelijke 'flashbacks'.

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6