Het is nu zo 05 sep 2010, 21:13

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [Boeken] Welk boek heb je het laatst gelezen?
BerichtGeplaatst: za 17 jul 2010, 20:41 
Lid

Titel: Frangipani
Auteur: Celestine H. Vaite
Genre : Drama

Korte inhoud; mening en cijfer (8):
Het leuke dagelijkse leven maar dan in Tahiti. Is wel leuk om echt bij te ontspannen, beetje tienerproblemen hier, beetje moederproblemen daar. Ik vond het vlot lezen en heb er toch van genoten.

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: [Boeken] Welk boek heb je het laatst gelezen?
BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2010, 22:16 
Moderator

Titel: Het zwijgen van de vossen
Auteur: Mario van Brakel
Genre: Jeugdroman

Een erg leuk boek, dat zeker niet onderdoet voor de meeste volwassenenliteratuur. Sterker nog, ik vind het niet zozeer een jeugdboek, maar een boek geschreven vanuit het perspectief van een 14-jarige. Daarom leest het snel en gemakkelijk, maar de woordkeuze en de manier van vertellen zijn ook echt perfect. Het verhaal gaat over de 14-jarige Maarten die met zijn pleegouders op het platteland gaat wonen en daar Anna, zijn buurmeisje, ontmoet en met haar de natuur intrekt. Anna leert hem het 'echte' te voelen en ondertussen probeert Maarten de witte plekken in zijn hoofd te laten verdwijnen en zich zijn verleden te herinneren. Aan het einde van het boek voel je ook dat 'echte', en heb je misschien ook een liefde voor vossen ontwikkelt.

Profiel E-mail  

Berichttitel: Vorige week uitgelezen...
BerichtGeplaatst: za 04 sep 2010, 12:44 
Lid

Titel: De gifhouten Bijbel
Auteur: Barbara Kingsolver
Genre: fictie

Ik las dit boek in het Engels: The Poisonwood Bible. Er zijn al heeeeeel veel mensen die me voorgingen -- het is nogal een populair boek, een beetje zoals De verborgen geschiedenis van Donna Tartt maar dan een heel ander verhaal.

Het begint eind jaren '50 en gaat over een Amerikaanse dominee die met zijn gezin naar de Kongo vertrekt om zieltjes te winnen. ;) Gezin = vrouw en 4 dochters, waaronder een tweeling waarvan één meisje half lam is. Het onderwerp interesseerde me niet speciaal maar het was me al verschillende keren aangeraden en toevallig wilden een aantal andere boekgrrls (mailinglist waar ik bij zit) het ook lezen, dus... Nou, ben ik blij dat ik dat heb gedaan zeg! Het is nogal dik maar het leest als een trein! En je leert er nog wat van ook. Eindigt vast heel hoog in mijn rijtje favoriete boeken van dit jaar! :)

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4