Daredevil (Netflix Serie)

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator

Daredevil (Netflix Serie)

Post by Cypher » Tue 12 May 2015, 21:45

Marvel Studio heeft een leuke deal met Netflix waarbij ze (in eerste instantie) 4 series gaan maken voor Netflix waarvan Dardevil de eerste is en gevolgd gaat worden door "Jessica Jones", "Iron Fist" en "Luke Cage". De laatsten zijn er nog niet maar Daredevil is inmiddels al wel te kijken op Netflix.

Ik heb zelf Netflix een tijdje geleden al afgekeken maar was er nog niet aan toe gekomen om een topic te maken voor deze serie. De serie telt een 13 afleveringen in totaal maar je kan er zeker vanuit gaan dat ze meer met deze serie of de karakters gaan doen als het aan slaat. Ik heb er in elk geval van genoten en heb er nog voornamelijk positieve dingen van gehoord van de mensen om me heen. Marvel heeft het voor elkaar gekregen om iets neer te zetten wat zowel leuk is voor fans van de stripboeken als mensen die er geheel onbekend mee zijn.

Daredevil is voor die mensen die hem nog niet kennen een "super" held van de Marvel strips welke blind is geraakt door een ongeluk in zijn jeugd waarbij hij chemicaliën in zijn ogen heeft gekregen. Als gevolg hiervan zijn zijn andere zintuigen extra scherp geworden. Verder heeft hij geen superkrachten. Het is een held dat echt op straat niveau werkt binnen zijn eigen terrein, Hell's Kitchen. Omdat hij geen extra krachten heeft is het ook niet raar dat hij best veel verwondingen op loopt in zijn gevechten met zijn tegenstanders. Hierin laten ze erg goed zien dat hij niet iemand is die ver boven andere mensen staat maar echt op hun niveau staat en verslagen kan worden en ook vermoeid kan raken. Het is een redelijk normale man buiten zijn sterkere zintuigen om. Dit laten ze op een geweldige manier zien gedurende deze serie.

Het acteren is fantastisch in deze serie bij de belangrijke rollen. Foggy is soms wat minder maar dat maakt het er zeker niet minder op. Marvel heeft als badguy ook één van hun schurken ingezet welke goed bij Daredevil past, de Kingpin. Oplettende mensen zullen merken dat dit dezelfde badguy is die in de Daredevil film van 2003 heeft gespeeld. Waar hij geweldig werd neergezet door de helaas overleden acteur Michael Clarke Duncan. In deze serie word de Kingpin gespeeld door de acteur Vincent D'Onofrio welke op zijn manier een geweldige karakter weet neer te zetten. Het is geen badguy omdat hij helemaal slecht is. Je krijgt zowel van Daredevil als Kingpin het achtergrond verhaal mee. Beiden krijgen bijna even veel ruimte om zichzelf gedurende de serie te ontwikkelen. De overeenkomsten en verschillen tussen de twee personages laten ze geweldig zien in deze serie.

Wat misschien wel het meeste indruk heeft gemaakt echter zijn de vecht scènes. Ze zijn erg mooi opgenomen, ze doen je soms wat denken aan die Aziatische vecht films waarbij ze het gevecht voor je laten afspelen zonder teveel poespas eromheen. De geografie in deze scènes zijn echt ongelofelijk net als het camera werk. Als films met een goed uitgewerkte geografie jouw ding is moet je deze zeker eens een kans geven.

Buiten de gevechten leggen ze ook de nodige aandacht om wat er achter de schermen gebeurt aan beide kanten. Zowel vanuit de Kingpin als vanuit Daredevil in het dagelijkse leven als advocaat met een startende advocaten bureau samen met zijn oude vriend Foggy Nelson.

In de eerste paar afleveringen moet het nog wat op gang komen maar na 2-3 afleveringen gaat het echt vlot de goeie kant op. Ze zijn niet bang om soms wat gewelddadig of schokkend te zijn maar ze doen dit niet om het schrik effect maar echt om de sfeer goed over te brengen. Dit is zeker één van de betere Marvel series die ik gezien heb de laatste tijd en doet de naam Daredevil zeker eer aan.

Daarnaast is er nog meer goed nieuws en dat is dat het goedgekeurd is voor een 2e seizoen en deze er zeker gaat komen zoals het nu lijkt!
Mocht je na dit lange verhaal nog niet overtuigd zijn of gewoon niet alles willen lezen is hier ook nog een trailer.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Daredevil (Netflix Serie)

Post by Fran » Thu 14 May 2015, 13:45

Mooie review, Cypher!
Heb helaas geen Netflix, al weet ik niet of ik deze serie interessant genoeg vind om een abo te nemen. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 14 May 2015, 19:27

Voor één serie Netflix nemen is denk ik sowieso niet handig, kan je beter even kijkje nemen of er meer series zijn die je leuk vind.
Maar je kan vaak ook wel een trial krijgen voor je ervoor moet betalen. Bij Netflix is dat geloof ik één maand, genoeg tijd om deze 13 afleveringen te kijken of in elk geval een indruk te krijgen of Netflix iets voor je is. :)

Maar ben er niet om Netflix te verkopen uiteraard. :P

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 20 Mar 2016, 22:29

Tijd om weer even terug te keren naar dit topic.
Fran wrote:Mooie review, Cypher!
Heb helaas geen Netflix, al weet ik niet of ik deze serie interessant genoeg vind om een abo te nemen. :)
Seizoen twee van Daredevil is inmiddels verschenen, mocht één seizoen niet genoeg geweest zijn. :)
Daarnaast hebben ze ook Jessica Jones uitgezonden op Netflix wat deel uitmaakt van één van de 5 geplande series.

Heb intussen nog maar twee aflevering van het tweede seizoen gezien. Het fijne aan Netflix is echter wel dat ze een geheel seizoen in één keer online gooien en je dus niet hoeft te wachten tot je verder kan kijken.

Ik hoop dat actie scenes zo goed blijven als ze al waren in Daredevil. Deze zagen er echt geweldig uit.

Onderstaande word pas in aflevering twee van dit tweede seizoen echt genoemd.
The Punisher lijkt een grote rol te spelen in deze serie! :D

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 22 Mar 2016, 09:35

Cypher wrote:Het fijne aan Netflix is echter wel dat ze een geheel seizoen in één keer online gooien en je dus niet hoeft te wachten tot je verder kan kijken.
Dat is inderdaad wel een positief puntje van Netflix :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 01 May 2016, 20:34

Ben echter nog steeds niet klaar met het nieuwe seizoen van Daredevil... Voor mij werkt een geheel seizoen in één keer ook niet helemaal blijkbaar. Vind het makkelijker om elke week een aflevering te kijken wanneer die uitkomt. Nu voelt het meer alsof ik tussen de lopende series tijd moet maken voor deze serie en krijg er niet echt een ritme in.

Maar ben nu bij aflevering 6 van de 13, bijna op de helft. Ze introduceren inmiddels aantal karakters die op een later moment een eigen serie gaan krijgen. Wel leuk om te zien hoe deze Marvel series samenvallen met elkaar. Voelt beetje aan zoals in de strips ook waar grotere verhalen regelmatig door elkaar neigen te lopen.

Image

To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 04 May 2016, 16:25

Ik zie Daredevil altijd op tumblr verschijnen, maar heb zelf ook geen Netflix om ernaar te kunnen kijken. Mocht het gewoon op de tv verschijnen, zeg je dan van ja, zeker zeker zeker kijken?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 04 May 2016, 20:20

Ik zou het zeker kijken ja als je de gelegenheid krijgt. Al verwacht ik niet dat het binnenkort, als het al ooit gaat gebeuren, uitgezonden gaat worden op tv aangezien Netflix en tv maatschappijen elkaar niet echt liggen.

Ze proberen in Daredevil het wel beetje down to earth te houden wat fijn is. Het is niet super spectaculair qua verhaal in de zin dat het je echt bezig houdt echter maar de acteurs doen gewoon goed wat het gebrek in het verhaal ook minder ernstig maakt. Daarbij is er wel de nodige humor.

Maar waar het echt schijnt zijn de actie scenes en de manier hoe ze alles weten te filmen wat gewoon een ervaring op zichzelf is.

Moet wel zeggen dat van wat ik van seizoen 2 gezien heb dat ik seizoen 1 beter vond. Voelt nu beetje alsof ze teveel proberen te focussen op wat er zo leuk was aan seizoen 1 waardoor ze het soms teveel gaan doen en het minder speciaal begint te worden.

Waar ik voornamelijk op zit te wachten is het punt dat Marvel en Netflix alle series hebben opgebouwd en dat het samen komt tot een groot geheel. Maar Daredevil is een leuk begin en Jessica Jones was een leuke opvolger op Netflix met een heel andere sfeer (veel donkerder).

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply