Tips voor een positievere kijk?

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Tips voor een positievere kijk?

Post by Fran » Sun 01 Jan 2017, 19:05

Ik zag trouwens eerder vandaag (of gisteravond) een bericht voorbij komen van iemand die een aantal jaren terug slechte gedachten op papier had gezet en dat samen met anderen had verbrand om zo het jaar positief te beginnen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 01 Jan 2017, 19:12

Nemureru Mori wrote:Misschien ben ik te laat met reageren, maar liever te laat dan nooit~

Wat mij altijd helpt is om mensen te volgen op bijvoorbeeld Instagram of Facebook, die positive quotes posten. Ik ben zelf erg bezig met social media, en als ik dan op mijn dashboard scroll en ik lees een zo'n quote. Dat maakt het mij gewoon blij ^^
Misschien kan je de quotes die jou het meeste aanspreken opschrijven en het elke dag lezen ^_^
Dat kan een leuke zijn inderdaad, vooral als het je weet te beïnvloeden.
Persoonlijk heb ik het niet zo op de quotes maar je zou uiteraard ook andere dingen kunnen volgen waar je een positief gevoel bij krijgt.
Fran wrote:Ik zag trouwens eerder vandaag (of gisteravond) een bericht voorbij komen van iemand die een aantal jaren terug slechte gedachten op papier had gezet en dat samen met anderen had verbrand om zo het jaar positief te beginnen.
Het tastbaar maken helpt enorm en het verbranden kan je daadwerkelijk het gevoel geven alsof je verder kan en het achter je kan laten, vind dat wel goed bedacht. Kwam ook iets tegen waarbij iemand het op vuurwerk had gedaan maar dan niet exact de gedachten maar meer een generalisatie. Waarna je het kan opblazen en het nieuwe jaar weer verder kan met je leven.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 01 Jan 2017, 19:17

Het werkte voor mij vooral om de negatieve dingen die mij dwars zaten vorig jaar los te kunnen laten. Ik heb het alleen niet verbrand, ik heb het opgeschreven met veel woede in mij. Het werkte prima. Dus ik snap best dat het papiertje met negatieve dingen verbranden of laten 'opblazen' werkt voor mensen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Nemureru Mori
Sushi lover
Sushi lover

Post by Nemureru Mori » Sun 01 Jan 2017, 19:20

Cypher wrote:
Nemureru Mori wrote:Misschien ben ik te laat met reageren, maar liever te laat dan nooit~

Wat mij altijd helpt is om mensen te volgen op bijvoorbeeld Instagram of Facebook, die positive quotes posten. Ik ben zelf erg bezig met social media, en als ik dan op mijn dashboard scroll en ik lees een zo'n quote. Dat maakt het mij gewoon blij ^^
Misschien kan je de quotes die jou het meeste aanspreken opschrijven en het elke dag lezen ^_^
Dat kan een leuke zijn inderdaad, vooral als het je weet te beïnvloeden.
Persoonlijk heb ik het niet zo op de quotes maar je zou uiteraard ook andere dingen kunnen volgen waar je een positief gevoel bij krijgt.
Fran wrote:Ik zag trouwens eerder vandaag (of gisteravond) een bericht voorbij komen van iemand die een aantal jaren terug slechte gedachten op papier had gezet en dat samen met anderen had verbrand om zo het jaar positief te beginnen.
Het tastbaar maken helpt enorm en het verbranden kan je daadwerkelijk het gevoel geven alsof je verder kan en het achter je kan laten, vind dat wel goed bedacht. Kwam ook iets tegen waarbij iemand het op vuurwerk had gedaan maar dan niet exact de gedachten maar meer een generalisatie. Waarna je het kan opblazen en het nieuwe jaar weer verder kan met je leven.
Jup, het kan van alles zijn. Het is maar wat je prettiger vind. Maar ik zal dan wel meerdere mensen volgen, hoe meer hoe leuker~

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 03 Jan 2017, 23:41

Ik zie nog weleens wat voorbijkomen op Facebook. Het zijn eerder wijsheden, van die dingen des leven die kloppen. Maar juist op FB vind ik sommige van zulke wijsheden (eerder tussen aanhalingstekens) een beetje negatief. Dus zeker niet te adviseren. Twitter heeft dat ook wel. Voordeel is dat je makkelijk mensen kunt ontvolgen.

Deze persoon ken ik van de Japanse band MONO (die deelt haast al zijn wijsheden waardoor ik hem niet hoef te volgen) en heeft al behoorlijk wat rake klappen uitgedeeld.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 10 Feb 2017, 23:38

Facebook is voor mij persoonlijk eerder iets dat me terug de dieperik in duwt, maar ik snap het wel van die motivational quotes. Ik zit nu een klein jaar op Tumblr en is wel eens fijn om zo eentje op je dash te zien (maar niet constant). Dat opschrijven is een hele goeie. Zelf met een idee op de proppen komen, though... Soms moet je jezelf verplichten om niet te denken 'die was zo kort tegen me, die is vast boos op mij! Wat heb ik gedaan?' maar eerder 'die was zo kort. Wat zou er met 'm aan de hand zijn?' Soms jezelf verplichten van de 'schuld' buiten jezelf te zien, vooral als je zo iemand bent die altijd denkt dat het jouw schuld is ongeacht het probleem, kan wonderen doen.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 10 Feb 2017, 23:42

Moet je zeggen dat Facebook de laatste tijd zelfs voor mij niet echt leuk is. Het is echt zo'n plek waar je jezelf moet gaan bewijzen.

Wat betreft als ik niet weet wat ik moet schrijven, ga ik schilderen. Daar hoef ik niet bij te denken. Wil nog steeds een ruimte hebben die ik met verf onder mag kliederen. En dan noem ik het mijn kunstproject en mogen jullie langskomen als ik de tentoonstelling open.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 11 Feb 2017, 00:07

Je familie zit erop, verwachtende dat je elke dag foto's van je kind erop zet. Ondertussen krijg jij spam van hen en staat je wall vol met racistische praat van minstens 1 van hen. Wil je niet zien, wil je zelfs niet aan gelinkt worden, maar je mag ze niet wissen want drama.

Mensen waar je niet mee overeen kwam in het middelbaar voegen je massaal toe en willen dat je blij bent met hun geluk. Eerlijk? I don't give a shit. Ben ze liever kwijt dan rijk, maar je mag ze niet wissen want drama.

Ex-collega's waar je niks mee hebt. ... Ok ja, zwier ik er toch uit, daaag. Maar punt blijft: Facebook is veel drama en durf je wat 'verkeerd' te plaatsen, dan kan je nog de laan uit gestuurd worden door een rekruteerder. Top!

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 11 Feb 2017, 00:11

De hele grap is dat ik geregeld eruit gekickt wordt (zelfs door familie) omdat.. ik weet niet. Ik praat teveel over mijzelf? Nee, dat is het niet. Ik praat teveel over AVO? Dat valt eigenlijk ook wel mee. Ik praat veel over Japanse muziek, maar de laatste maanden ben ik niet zo heel actief en was zelfs van plan heel lang stil te vallen, maar toen kwam nieuwjaar en mijn verjaardag en die vier ik meestal in 10 delen. Dus dan deel je geregeld wat.

Facebook is inderdaad veel drama. Zeker niet geschikt als je je lekkerder in je vel wil voelen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 18 Mar 2017, 13:04

Wat je zou kunnen doen is om elke dag affirmaties te doen. Het hardop zeggen van de meest positieve dingen die vandaag zijn gebeurd en gebeuren. Bijv: "Ik ben *naam*. Ik ben groots, God is in mij. Het is vandaag een hele mooie dag. Lekker weer. De mensen zijn aardig. Zo meteen weer aan het werk. Het is leuk werk. Prettige omgeving. Ik ben dankbaar dat ik daar kan werken. Stukje fietsen om daar te komen. Heerlijk, die vogels. ....." Echt uitmelken van alle positieve dingen die van toepassing zijn. Als je dat blijft doen elke dag, veranderd je leven stukje voor stukje.

Ook zou ik Abraham Hicks volgen. Het is een meester in het verkrijgen van positieve gevoelens.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 18 Mar 2017, 13:12

Ik moet meteen denken aan Edith Hagenaar.

Die stuurt maandelijks affirmaties via e-mail.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Mar 2017, 14:17

Kwam deze website tegen, misschien dat het iemand hier kan helpen?

http://www.pixelthoughts.co/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply