Abunai! 2017: History in the Making

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Abunai! 2017: History in the Making

Post by Fran » Tue 01 Aug 2017, 14:53

THchen wrote:
Wed 05 Jul 2017, 09:05
Fran wrote:
Wed 05 Jul 2017, 09:00
THchen wrote:
Wed 05 Jul 2017, 08:44
belsammael wrote:
Wed 05 Jul 2017, 06:20
...mij zijn geen afspraken met Joey bekend. ;3
He jammer! T-T
Daarbij, hij zou een maand weg zijn? En hij is al vertrokken, dus het zal toch echt een evenement in de maand juli moeten zijn, denk ik zo?
Dan zou Gyaru Festival als enige over zijn? Ik weet verder alleen El Mundo Fantasy of Camping Cosplay Meet die in Juli zijn xD Damnit JOEY!
Dus het werd een meeting in Amsterdam afgelopen vrijdag? In ieder geval heb ik het moeten missen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 01 Aug 2017, 16:19

Fran wrote:
Tue 01 Aug 2017, 14:53

Dus het werd een meeting in Amsterdam afgelopen vrijdag? In ieder geval heb ik het moeten missen.
Heb de foto's voorbij zien komen van mensen, ik was alleen te druk bezig met andere zaken waardoor ik niet even kon gaan kijken.

Jammer maar volgende keer beter. (anders ga ik infiltreren bij een conventie organisatie en een deel van het budget uitgeven aan anime YT sterren uit te nodigen. Perfect plan!)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 01 Aug 2017, 20:11

THchen wrote:
Tue 01 Aug 2017, 16:19
Fran wrote:
Tue 01 Aug 2017, 14:53

Heb de foto's voorbij zien komen van mensen, ik was alleen te druk bezig met andere zaken waardoor ik niet even kon gaan kijken.

Jammer maar volgende keer beter. (anders ga ik infiltreren bij een conventie organisatie en een deel van het budget uitgeven aan anime YT sterren uit te nodigen. Perfect plan!)
In de tussentijd gewoon de YT sterren suggereren bij de conventies.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 12 Aug 2017, 12:02

Goed om te weten: Om naar Abunai! t e komen moet je bus 19 of 319 nemen richting Reusel. Lijn 15 brengt je niet meer naar NH Koningshof.

https://www.facebook.com/Abunaicon/post ... 6429126940

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 17 Aug 2017, 10:42

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 22 Aug 2017, 11:59

Zag dit voorbij komen en dit is vet handig!

Originele post komt van Anigenda: https://www.facebook.com/AnigendaNL/

Ga jij naar Abunai 2017?! en wil je al jouw activiteiten op de con heel snel terug vinden? Dit is nu mogelijk met de app: Japlanner!
In samenwerking met Abunaicon is er een tijdschema app in de PlayStore!

https://play.google.com/store/apps/deta ... r.anigenda

Het gehele conventieschema en een persoonlijke tijdlijn met
alle evenementen waar jij interesse in hebt, snel bij de hand!
Wees op de hoogte van "wat, waar en wanneer" alles zich afspeelt op 3 fantastische dagen!

Let wel op: Japlanner zal niet alleen beschikbaar zijn voor Abunai. Ze willen graag alle anime-conventies van Nederland benaderen om 1 app te bieden voor de community!

[end origin post]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 22 Aug 2017, 12:15

Zeker een goed plan, ik denk dat er wel degelijk vraag voor was. Bij Animecon kon je dit volgens mij al wel zoiets doen (?), maar ik had bij het maken van mijn 10 dingen artikelen al problemen met het vinden van bepaalde activiteiten op de planning die ze hadden gemaakt. Het is maar een PNG en bij AnimeCon is dat al makkelijker door door te klikken.

http://avo-blog.nl/2017/08/17/10-dingen ... unai-2017/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 22 Aug 2017, 14:12

AnimeCon heeft ook zo iets, alleen dat ziet er ook uit als hun eigen planning die ze ook uitdelen. Japlanner (wat een naam) is het een beetje messy maar je kan het wel snel terug vinden door het toe te voegen aan je eigen tijdlijn.
Ik zit al vol met de dingen die ik wil doen zonder de rest waar ik minder interesse in heb.

Alleen ik vraag me af hoe en wat ze nog meer van plan met het gedeelte van "alle conventies van NL". het is heel mooi als dat zou kunnen maar is het haalbaar?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 22 Aug 2017, 15:15

Ik neem aan dat Abunai! hun uittestconventie zal zijn, en alle opmerkingen die ze binnenkrijgen zullen dan gebruikt worden om het steeds beter te maken. Ik vind het een goede zet, want vooral bij de grotere conventies raak je gauw het overzicht kwijt. Denk dat de kleinere conventies het niet nodig zullen hebben, al weet ik uit eigen ervaring ook wel te zeggen dat sommige conventies best laat zijn met hun planning doorgeven. Weet dat TomoCon vooral de laatste keer erg op tijd was. En dat is natuurlijk ook een teken voor andere conventies. AnimeCon is duidelijk in het publiekelijk vullen van de planning, wat erg leuk is om te zien.

Maar zo te zien blijft het gewoon bij de animeconventies, en niet de comic cons en dergelijke.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 22 Aug 2017, 16:03

Ik ben maar 1 keer op een Comic Con geweest maar daar leken ze ook geen schema te geven als je binnen kwam. Het is een en al doorloop en dealers.

en Tomocon heeft een app! even opgezocht https://play.google.com/store/apps/deta ... pp.tomoapp
Ze hadden daar borden van bij Tomofair geloof ik? Ik zag ze iig ergens staan.

Ik ben het overigens niet geheel mee eens dat alleen de grote conventies er wat aan hebben. Geen idee hoeveel het kost om een schema uit te printen maar dat zouden ook kosten besparing zijn en promotie voor hun conventie bij de app-gebruikers zonder enige moeite toch? Maar goed, eerst eens kijken hoe het zal lopen.

Deze app komt ook wel redelijk aan de late kant met hun PR net 1 week voor de Con en Abunai heeft net gezegd dat ze wat afwezig van social media zullen zijn en anders zal het op woord of PR moeten gaan op de conventie zelf.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 22 Aug 2017, 22:06

Ah, interessant dat ze een app hebben. Ik heb dat eigenlijk niet meegekregen, daarbij ben ik bij de laatste evenementen van Tomo niet aanwezig geweest.

Ik bedoel meer dat de kleinere evenementen per definitie minder activiteiten hebben, en daar hoef je niet een aparte app voor te hebben om te plannen waar je naartoe kan gaan. Dat kan je zelf wel op een papiertje doen, dan kost het meer tijd om zo'n app klaar te maken, en die tijd kunnen ze beter besteden aan de conventie zelf. Het zou inderdaad goedkoper zijn qua printen, maar vermoed dat het juist meer stress verzorgd. Daarbij weet ik dat bijvoorbeeld Formula Cosplay er een handje van heeft om op de dag zelf pas met een definitieve planning te komen (dat was vorig jaar, dit jaar was het volgens mij 1 dag van te voren). En dat is niet de enige conventie die laat is geweest. Dus dan heb je al niks aan zo'n app. En ook rekening houdende dat deze app nog niet voor alle smartphone gebruikers te gebruiken is, en niet iedereen heeft de mogelijkheid om applicaties te gebruiken op hun telefoon.

De app is inderdaad laat aangekondigd, en dat Abunai! nu afwezig is, is standaard. Het is al een aantal dagen dat Belsammael stil is. Die is druk bezig met de laatste loodjes op de locatie!

Ik ga vrijdagochtend al richting de locatie, en zal het gehele weekend aanwezig zijn. Het gehele weekend ben ik fotograaf voor Miyako, zaterdagmiddag en -avond behoor ik toe aan de crew van haru (de muzikale artiest), gezien de partner die dit geregeld is, mijn partner is. En de NL shows organiseer ik zelf (onder de noemer AVO Events & Promotion) of ik ben onderdeel van de crew. Deze keer is dat alleen het laatste (al ben ik ook gewoon promotor), maar gezien AVO Blog ook nog interviewt (zoals elk jaar, en die face to face interviews doe ik altijd zelf), heb ik in totaal dit weekend drie figuurlijke hoedjes op.

P.S. Mocht je mij tegenkomen, zeg mij gerust gedag. Maar eenmaal als ik in werkmodus ben, dan ben ik gefocust op de taken die ik doe en herken ik haast niemand meer. Ik weet dat ik in het verleden wel wat mensen heb beledigd hierdoor, maar ik zie in zo'n weekend zoveel mensen, dat het gewoon te moeilijk is om alles te onthouden en mijn taken goed uit te voeren. xD Maar zo is eigenlijk elke grote conventie die ik bezoek wel voor mij.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 24 Aug 2017, 12:47

Zo te lezen hadden ze een update gedaan, waardoor je ook offline gebruik kan maken van de app. Goede last minute toevoeging! :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 25 Aug 2017, 09:29

Ik ben onderweg, mensen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 26 Aug 2017, 20:18

Veel plezier dit weekend!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 27 Aug 2017, 18:31

Dank! Ik ben nu nog even mijn diner afronden in de Binnenhof van NH Koningshof. Dan pak ik de bus naar Eindhoven station. En dan half 10 thuis als alles goed gaat (deel is met snelbus).

De conventie was geslaagd, ik heb een groot deel van mijn taken goed kunnen uitvoeren. Een ander deel moet ik straks nog afronden. Binnenkort interview van haru online!

Wil even weten hoe de anderen die gegaan waren het vonden; ik vond het zelf gewoon gezellig druk, her en der hoorde ik dat men voelde dat het juist minder druk was.
Ook hoorde ik van sommigen dat Abunai te weinig activiteiten boden dit jaar. Het voelde voor mij alsof er wat minder activiteiten waren. Maar weet niet of ik correct ben. De Matsuri was erg leuk gedaan!!

Meer binnenkort.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply