Japan’s Mt. Fuji is werelderfgoed

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Japan’s Mt. Fuji is werelderfgoed

Post by Fran » Sat 22 Jun 2013, 17:39

De Fuji-vulkaan/Mount Fuji (3776 meter hoog) in Japan is als werelderfgoed erkend door de VN-organisatie voor onderwijs, wetenschap en cultuur (Unesco). De vulkaan op 100 kilometer ten zuidwesten van Tokio is actief, maar de laatste uitbarsting is intussen meer dan driehonderd jaar geleden.

http://worldnews.nbcnews.com/_news/2013 ... age-status

Momenteel zijn er 17 van zulke erkende werelderfgoedplekken in Japan. http://www.japan-guide.com/e/e2251.html

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Japan’s Mt. Fuji is werelderfgoed

Post by Cypher » Sat 22 Jun 2013, 17:48

Waar ik wel iets van verbaasd was is het feit dat het als cultureel werelderfgoed is benoemd i.p.v natuurlijk werelderfgoed, ik vind Mt. Fuji toch meer een natuurlijk verschijnsel.

Natuurlijk blijft het leuk om te horen, het is toch een bekende berg en denk dat Japan er trots op mag zijn! :D

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 27 Jun 2013, 19:39

Cypher wrote:Waar ik wel iets van verbaasd was is het feit dat het als cultureel werelderfgoed is benoemd i.p.v natuurlijk werelderfgoed, ik vind Mt. Fuji toch meer een natuurlijk verschijnsel.
Heb eigenlijk geen enkel idee? Bestaat het wel?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 27 Jun 2013, 21:43

Bestaat wat wel Fran?
Indien je vraag over cultureel en natuurlijk erfgoed gaat dan ja dat verschil bestaat.
Wiki Cultureel erfgoed & Wiki Natuurlijk efgoed

Dacht zelf dat Mt. Fuji onder de noemer "het is een gebied met een exceptionele natuurlijke schoonheid." zou vallen.
Mocht je nog iets heel anders bedoelen dan hoor ik het natuurlijk ook graag. ;)

Mocht je bedoelen of Mt. Fuji bestaat, geloof het wel al heb ik hem nog nooit in het echt kunnen zien. :P

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 27 Jun 2013, 21:47

Cypher wrote:Bestaat wat wel Fran?
Indien je vraag over cultureel en natuurlijk erfgoed gaat dan ja dat verschil bestaat.
Ja, dat bedoelde ik. Dank dank dank! Ik hou mij totaal niet bezig met dit soort dingen, dus vandaag mijn "domme" vraag! Maar zo blijf je ook aan de praat hier op het forum! :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 27 Jun 2013, 21:47

17 stuks in Japan, dat is echt een indrukwekkend aantal!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 27 Jun 2013, 21:54

Fran wrote:
Cypher wrote:Bestaat wat wel Fran?
Ja, dat bedoelde ik. Dank dank dank! Ik hou mij totaal niet bezig met dit soort dingen, dus vandaag mijn "domme" vraag! Maar zo blijf je ook aan de praat hier op het forum! :)
De vraag was zeker niet dom hoor, struikelde zelf ook met alle toeval over dit verschil. Vraag was hoogstens iets wat onduidelijk. ;)

Nou kom ik met opvolg vraag waar ik zelf geen antwoord op heb, weet iemand waarom het een cultureel erfgoed is i.p.v natuurlijk erfgoed?
Dj_Robintje wrote:17 stuks in Japan, dat is echt een indrukwekkend aantal!
ben benieuwd of dit aantal nog gaat groeien.
Als ik op vakantie ga naar Japan zal ik de lijst in elk geval eerst raadplegen om te achterhalen welke ik zeker niet wil missen! :D

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 28 Jun 2013, 17:38

Cypher wrote:
Nou kom ik met opvolg vraag waar ik zelf geen antwoord op heb, weet iemand waarom het een cultureel erfgoed is i.p.v natuurlijk erfgoed?
Ik zeg.... goede vraag! Mt. Fuji komt veel voor in kunstwerken. Ik dacht heel even aan Hiroshige, waar het eigenlijk (haast) altijd wel op te vinden is.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply