Nekt het liefdeshuwelijk Japan?

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Nekt het liefdeshuwelijk Japan?

Postby Fran » Sat 08 Oct 2016, 19:45

Tijd voor updates!

In sexloos Japan zijn de helft van single jongemannen en vrouwen maagden. Japan Times op 16 september.
http://www.japantimes.co.jp/news/2016/0 ... _kvpeiLSM8

Twitter last.fm

Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Image
FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Postby FabulousFreak » Sat 08 Oct 2016, 22:08

Er zijn meer dan genoeg mensen en Aziaten zijn het meest voorkomende ras op de planeet. Het is voor de Japanse economie en samenleving misschien nogal een probleem als de Japanse populatie daalt, maar wereldwijd gezien is het niet echt een probleem. xD
Lodi
Haiku writer
Haiku writer

Postby Lodi » Sun 09 Oct 2016, 08:30

Interessant. Ik was eens in Japan aanwezig bij een bijeenkomst voor aseksuele jongeren (een vrij onbekende geaardheid ), en dat is in Japan echt supergroot ook. In Nederland heb ik nauwelijks gehoord van de aseksuele gemeenschap , of de asexual pride flat enzo...
Ik werk als docent Japanse taalvaardigheid. Voor taalvragen kun je bij mij zijn
http://www.JNconnect.com - Japanse lessen in Rotterdam, Japanse skypecursussen of Japanse zelfstudie
http://www.facebook.com/JNconnect - Taalblog over de Japanse taal!
Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Postby Yuki » Thu 20 Oct 2016, 08:44

Ik denk zelf dat er in Japan te weinig nadruk op geluk (en liefde) ligt en te veel op alles perfect doen en 200% in (school)werk stoppen. Ze hebben daar, voor zover ik weet, weinig vrije tijd en kinderen willen graag kind kunnen zijn. Als een relatie betekent dat ze geen tijd meer voor zichzelf hebben is het eigenlijk juist goed dat ze voor zichzelf kiezen (je belangrijkste relatie is uiteindelijk met jezelf en als je nooit iets leuks kan doen dan zal je ook weinig energie overhouden)

Ik denk dat voor sommige aseksualiteit iets is waar ze zich in thuis voelen, ook vanwege de druk en gebrek aan tijd. Wil niet zeggen dat aseksueel zijn niet bestaat, maar het kan ook een makkelijk coping mechanism zijn om je in zo'n groep thuis te voelen.

Daarbij is communiceren met elkaar op een duidelijke en eerlijke manier, over hoe je je voelt e.d., niet iets wat je veel terug lijkt te zien in de Japanse cultuur. Eerlijk gezegd; dat is zonde en als hier iets aan gedaan word zou er ook meer kans zijn (denk ik) dat ze een relatie aangaan. Nu blijft een relatie en seks iets engs, al helemaal als bijna niemand er meer aan begint.

Denk dat ze over het algemeen een erg perfectionist volk zijn en een beetje controle willen houden over elke mogelijke situatie, zo komt het iig over. Dat kan je niet in een relatie, want je moet ook rekening houden met iemand anders, dat maakt het eng en onvoorspelbaar, denk ik.
Yuki op AVO-Blog
Lodi
Haiku writer
Haiku writer

Postby Lodi » Thu 20 Oct 2016, 21:37

Uhm . Aseksualiteit is gewoon een seksuele voorkeur hoor :p de wetenschap is er al lang over uit dat er naast heteroseksualiteit ook nog andere seksualiteiten voorkomen :-)
Ik werk als docent Japanse taalvaardigheid. Voor taalvragen kun je bij mij zijn
http://www.JNconnect.com - Japanse lessen in Rotterdam, Japanse skypecursussen of Japanse zelfstudie
http://www.facebook.com/JNconnect - Taalblog over de Japanse taal!
Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Postby Yuki » Thu 20 Oct 2016, 21:40

Ik weet dat het er meerdere seksualiteiten zijn.. ^^'

Zoals ik zei:
Ik denk dat voor sommige aseksualiteit iets is waar ze zich in thuis voelen, ook vanwege de druk en gebrek aan tijd. Wil niet zeggen dat aseksueel zijn niet bestaat, maar het kan ook een makkelijk coping mechanism zijn om je in zo'n groep thuis te voelen.
Verward zijn/ontkenning van seksualiteit is namelijk ook iets wat bestaat. ;-)
En tijdens mijn tienerjaren waren heel veel mensen 'aseksueel' omdat ze seksualiteit en contact met iemand waar ze verliefd op waren maar eng vonden. Betekent niet dat het niet bestaat, alleen dat het niet in de aantallen voorkomt die t lijken te zijn.
Yuki op AVO-Blog
FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Postby FabulousFreak » Thu 20 Oct 2016, 22:05

Ja joh, Yuki. ;-) Je moet wel wat meer open-minded zijn naar niet-heteroseksuelen hoor.

Maar veel mensen denken inderdaad ook dat ze aseksueel zijn, maar komen er later achter dat dat niet zo is.
Of dat ze bi zijn, of hetero, of whatever. Vooral in de pubertijd is het best verwarrend soms.
Fran
Beheerder
Beheerder

Postby Fran » Thu 27 Jul 2017, 09:45

Twitter last.fm

Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Image
Fran
Beheerder
Beheerder

Postby Fran » Mon 31 Jul 2017, 20:44

Vond deze video:
Twitter last.fm

Image