Fire Emblem series

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Celii
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Fire Emblem series

Post by Celii » Fri 23 Sep 2016, 14:55

Image

Misschien wel de meest underrated tactische strategische roleplay gameseries gemaakt door Intelligent Systems en uitgebracht door Nintendo. Er zijn tot nu toe 16 delen (als je Fates in drieën splitst). De Fire Emblem komt in elk deel wel terug, maar dan als iets anders. Het kan een schild zijn of een zwaard maar het is wel het sterkste wapen/object in de game waar meestal om wordt gevochten.

Is er iemand die deze series kent? Zo ja, dan geef ik je een knuffel.

                     Image

                                               》「benishigure。♡」

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Fire Emblem series

Post by Cypher » Fri 23 Sep 2016, 17:18

Ik ken de spellen wel, heb ooit eens een dacht NDS spel ervan mogen ervaren. Was echter niet echt mijn spel.
Het systeem spreekt mij gewoonweg niet aan en dan valt het gehele spel eigenlijk in het water.

Kan echter wel inkomen dat er mensen zijn die het systeem heerlijk vinden en graag meer spelen, het verhaal leek me tot dusver wel interessant genoeg ook en het zag er ook netjes uit verder.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Celii
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Celii » Thu 29 Sep 2016, 15:12

Ik kan me voorstellen dat het systeem je niet aanspreekt. Ik had dat op het begin ook, maar hoe vaker ik het speelde, hoe leuker het werd! Als je het als nog niet wilt spelen en van de art/verhaal houdt dan zou je vooral moeten kijken naar de cutscenes!

                     Image

                                               》「benishigure。♡」

Celii
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Celii » Fri 10 Mar 2017, 23:56

Goed nieuws voor de Fire Emblem fans. Ik weet, ik ben hier te laat mee, maar er is een mobile game uitgekomen en het is gratis! Het heet Fire Emblem Heroes.

                     Image

                                               》「benishigure。♡」

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Sun 21 May 2017, 09:24

Toen de game uitkwam, stond mijn timeline vol met friend invites en screenshots van personages die men gekregen had.. maar het lijkt erop dat de game opgedroogd is, ondanks dat er toch nog wel nieuwe events in-game worden georganiseerd. Ik speel het spel zelf maar sporadisch, maar als ik kijk naar mijn Friends List, dan is de helft al langer dan twee weken niet online geweest.

Ik vraag me af hoe dat komt. Is het toch niet vernieuwend genoeg? Is er te veel concurrentie?

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Post Reply