[Games]Attack on Titan - Wings of Freedom

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator

[Games]Attack on Titan - Wings of Freedom

Post by Cypher » Mon 29 Aug 2016, 18:55

Intussen hebben we naast de manga, anime, live action films ook een Attack on Titan spel gekregen. Het spel lijkt van wat ik gezien heb het verhaal van de manga te volgen al weet ik niet tot hoever het loopt.

Het spel is wel voor vrij veel platformen beschikbaar gesteld. Je kan het spel krijgen voor de PlayStation 4, PlayStation 3, PlayStation Vita, Xbox One en Microsoft Windows.

Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar dit spel eigenlijk. Als het goed uitgevoerd is kan het je volgens mij een erg goed gevoel geven terwijl je aan het rond slingeren bent en Titans afslacht. Al hebben bepaalde spellen van Spiderman ook laten zien dat als je het door de straten etc. heen "vliegen" niet goed laat voelen voor de speler het gehele spel eigenlijk aanzienlijk minder word.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Re: [Games]Attack on Titan - Wings of Freedom

Post by Raito » Mon 29 Aug 2016, 20:36

visuals zien er nice uit!
Ben wel benieuwd hoe ze het qua controls gaan doen want nu lijkt t allemaal zo simpel

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Re: [Games]Attack on Titan - Wings of Freedom

Post by Cypher » Mon 29 Aug 2016, 21:17

Heb het vandaag heel even kunnen spelen op de PC met een Xbox 360 controller. Moet zeggen dat het best fijn speelt. Het is wel even wennen wat betreft de knoppen.

Om je ergens aan vast te grijpen hoef je maar één knop in te drukken en dan grijpt je karakter zich automatisch vast aan iets wat dicht genoeg bij is. Met de "A" knop kan je dan boosten.
Het meeste wennen was de camera beweging. Dit omdat het spel best wel snel gaat en je zelf de camera soms wat moet bijstellen om goed te zien wat je doet.

Merk zelf dat de kaart wel echt helpt om beetje te oriënteren en te bekijken wat de snelste weg is. Je kan ervoor kiezen om over gebouwen heen te gaan maar soms is het sneller om tussendoor te gaan omdat je dan meer snelheid kan behouden.

Enige jammer was dat spel aan begin vroeg of je gore uit wou zetten en de standaard actie op "yes" stond. Viel me gelukkig wel op dus heb die maar naar "no" veranderd. Heb niet het idee dat je dit spel moet spelen en dan vervolgens zoveel mogelijk bloed moet uitzetten.

Ze hebben buiten het vechten zelf ook een verzamel element ingevoerd waarmee je bijvoorbeeld betere wapens en dergelijke kan maken of je bestaande gear kan verbeteren. Deze verzamel je door Titans te doden. Daarbij heb je in een missie ook nog side missies die je kan doen, dit is optioneel echter. Hoe beter je het doet hoe sneller je karakter omhoog gaat qua level maar er is ook een algemeen "level" dat los staat van de verschillende karakters doe je meer laat onderzoeken van wat ik begrepen heb. Levels van karakters zorgen ervoor dat ze nieuwe skills unlocken welke je kan gebruiken gedurende je missies.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply