Nintendo komt met mini NES

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Nintendo komt met mini NES

Post by Fran » Sat 16 Jul 2016, 20:25

Supergrappig nieuws een aantal dagen terug: Nintendo komt met een Classic Mini NES en het is eigenlijk al te pre-orderen als je wil.
Image
Nintendo's Classic Mini NES komt op 11 november uit en gaat bij bol.com over de toonbank voor 64.99 euro. Als je zeker weet dat je de console wil hebben, kan je er nu al vast één voor bestellen en dan ben je er zeker van dat je 'm op de dag van release in huis hebt. Voor dat bedrag krijg de spelcomputer, dertig games en één controller. Een extra controller kan apart aangeschaft worden, voor een bedrag van 12.99. Een Traditionele controller (PRO) voor de Wii werkt overigens ook.

Het is dit jaar 30 jaar geleden dat de NES (Nintendo Entertainment System) in Europa werd uitgebracht. Sindsdien heeft Nintendo er een hoop console gamers bij gekregen. Met de komst van het apparaat wil het bedrijf de gloriedagen van de jaren 80 opnieuw aanbieden.

Meer info:
http://www.xgn.nl/pre-order-nintendo-cl ... l-mogelijk

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Nintendo komt met mini NES

Post by Cypher » Mon 18 Jul 2016, 01:41

Vind het wel een geinig idee. Enige reden dat ik het zou kopen zou denk ik zijn om Nintendo te steunen maar zelfs dat zal niet genoeg zijn.

Als je nou NES catridges kon afspelen op dit kastje had ik meer interesse gehad. Ik verwacht dat dit van binnen een klein computertje zal zijn met een emulator of iets erop geïnstalleerd en een geheugen kaartje ergens met wat roms(de spellen) erop. Zou me nog niet eens heel erg verbazen als er gewoon een MicroSD kaart of iets in zit.

Als ik dat zou willen kan ik ook een Raspberry pi gebruiken en die geeft je ook nog meer mogelijkheden dan alleen NES spellen spelen. Enige wat je dan niet hebt is de retro look die je nu wel krijgt. Al kan je als je handig genoeg bent dat zelf ook maken natuurlijk.

Al met al een geinig idee. Als ik hem ergens goedkoop 2e hands tegen kom overweeg ik het maar voor 60 euro zeg ik nee.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 24 Jul 2016, 17:49

Hier een video.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 26 Jul 2016, 19:04

Haha ook lekker in hun retro stijl reclame. In de tijd dat game reclames nog helemaal overdreven waren.
Zelfs hun oude slogan er nog eens ingegooid. Dat vind ik wel leuk. :P

Al was eerste gedachte wel van... Oh god wat een overdreven reclame en toen bedacht ik me dat het vroeger juist altijd zo ging met die reclames.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 26 Jul 2016, 19:07

Cypher wrote:Haha ook lekker in hun retro stijl reclame. In de tijd dat game reclames nog helemaal overdreven waren.
Zelfs hun oude slogan er nog eens ingegooid. Dat vind ik wel leuk. :P

Al was eerste gedachte wel van... Oh god wat een overdreven reclame en toen bedacht ik me dat het vroeger juist altijd zo ging met die reclames.
Je bent het niet meer gewend...

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 26 Jul 2016, 19:34

Ik moet zeggen dat ik de reclames wel beetje mis, al lieten ze eigenlijk zelden iets nuttigs zien. Maar je wou het na het zien wel graag kopen. :P

Meest onhandige, nja buiten feit dat het om je hand zit, controller ooit zo'n beetje. Maar na het zien hiervan wou je hem wel erg graag kopen.

Wanneer je Tetris naar voren haalt als "the outrageous new game Tetris" weet je dat je aan het overdrijven bent. xD

Uiteraard hebben we ook nog wat muzikale reclames gehad.

Maar al met al vind ik het dapper dat Nintendo welke nu bekend staat voor de zwakste console van elke generatie het aandurft om deze slogan weer naar boven te halen. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 30 Sep 2016, 17:03

NES Classic Edition Features Trailer

Twitter last.fm ko-fi?

Image

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Fri 30 Sep 2016, 19:38

Cute! Maar ik vind het het geld persoonlijk niet waard.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 01 Oct 2016, 23:28

Wel voor de Japanse markt, maar Nintendo komt met een Famicom mini. (De Japanse variant van de NES)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3GQ02nXQQiM[/youtube]

Twitter last.fm ko-fi?

Image

WilliamB
Haiku writer
Haiku writer

Post by WilliamB » Sun 02 Oct 2016, 00:26

Die vind ik eigenlijk toffer dan de mini NES!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 02 Oct 2016, 09:38

De NES geeft voor mij zo'n 'Ah, die goede oude tijd' vibe af. Snap dat het voor liefhebbers van gaming consoles/gaming en Japan de Famicom interessanter lijkt.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 02 Oct 2016, 22:12

Het is feitelijk gewoon de NES mini met een andere jasje waarschijnlijk... Maar ik zou gaan voor de NES omdat deze Bubble Bobble bevat en de Famicon niet, dit is één van de 6 spellen die niet overeen komen. De NES heeft dus 6 spellen welke de Famicon niet heeft en vice versa. Ook Final Fantasy 1 is niet op de Famicon te vinden maar de Famicon heeft wel weer Final Fantasy 3 welke de NES niet heeft. Ook is er een nadeel dat (bijna) alle spellen waarschijnlijk in het Japans zijn op de Famicon.

Maar laten we eerlijk zijn. De meeste mensen zullen deze apparaten niet kopen voor de spellen, het is voornamelijk voor de show... Net als dat je een figurine koopt daar speel je over het algemeen ook niet mee. Als het op de looks aankomt zou ik voor de Famicon gaan. Een NES heb ik hier nog wel in volledige grote liggen. Famicon heb ik nog niet eerder gehad en is dus een geheel nieuwe ervaring.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 29 Oct 2016, 09:50

Nintendo Minute neemt een aantal minuten de tijd om de mini NES te bekijken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 11 Nov 2016, 17:59

Hij kwam vandaag uit en is gelijk uitverkocht!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 20 Nov 2016, 20:57

Dat heeft evenveel te maken met het feit dat Nintendo een beperkte aantal beschikbaar heeft gesteld aan alle winkels. Wil niet zeggen dat hij niet geliefd is maar dit had makkelijk voorkomen kunnen worden. Denk dat dit stukje hype en nieuws is wat ze nu willen creëren.

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply