Japanse dating games?

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Japanse dating games?

Post by Yuki » Tue 12 Feb 2013, 17:45

Hey allemaal,

Ik vroeg me af of er een manier is om aan games zoals Amnesia of Skip beat te komen? Ik ben normaal niet zo van de dating games, maar skip beat is mijn favoriete manga en Amnesia momenteel mijn favoriete serie.

Ik zou graag de games spelen die hier mee te maken hebben, maar volgends mij zijn ze niet eens vertaald. ^^' Zijn er wel japanse dating/rp games in Nederland uitgegeven? (behalve Final Fantasy)

Of kennen jullie andere leuke games? (Ik speel normaal gesproken veel dragon age, maar wacht nu op dragon age 3. )

Yuki op AVO-Blog

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Re: Japanse dating games?

Post by Spitch TVB » Tue 12 Feb 2013, 18:14

Skip beat! kan je in Japan bestellen denk ik, maar het is niet compatibel met de Europese PS2s. Sommige mensen houden zich er echter mee bezig om DVDs te branden en sleutels te maken die ervoor zorgen dat je Japanse games toch op je PS2 kunt spelen zonder een nieuw toestel te moeten kopen of een extra stuk te installeren. Ik ben echter vergeten hoe deze heten... Aangezien ze de DVDs maken om ook kopies te kunnen spelen, denk ik niet dat het legale dingen zijn, maar als je het spel officieel hebt gekocht, kan het wel denk ik.

Er zullen natuurlijk nog wel andere manieren bestaan. Al gegoogled?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Tue 12 Feb 2013, 18:39

Spitch TVB wrote:Skip beat! kan je in Japan bestellen denk ik, maar het is niet compatibel met de Europese PS2s. Sommige mensen houden zich er echter mee bezig om DVDs te branden en sleutels te maken die ervoor zorgen dat je Japanse games toch op je PS2 kunt spelen zonder een nieuw toestel te moeten kopen of een extra stuk te installeren. Ik ben echter vergeten hoe deze heten... Aangezien ze de DVDs maken om ook kopies te kunnen spelen, denk ik niet dat het legale dingen zijn, maar als je het spel officieel hebt gekocht, kan het wel denk ik.

Er zullen natuurlijk nog wel andere manieren bestaan. Al gegoogled?
je bedoeld swap magic?

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 12 Feb 2013, 19:04

Ja, dat. Bestaat dat nog?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Tue 12 Feb 2013, 23:19

Annelot wrote:Hey allemaal,

Ik vroeg me af of er een manier is om aan games zoals Amnesia of Skip beat te komen? Ik ben normaal niet zo van de dating games, maar skip beat is mijn favoriete manga en Amnesia momenteel mijn favoriete serie.

Ik zou graag de games spelen die hier mee te maken hebben, maar volgends mij zijn ze niet eens vertaald. ^^' Zijn er wel japanse dating/rp games in Nederland uitgegeven? (behalve Final Fantasy)

Of kennen jullie andere leuke games? (Ik speel normaal gesproken veel dragon age, maar wacht nu op dragon age 3. )
Ah Skip Beat! Die lees ik ook momenteel. Ik vond de anime zo leuk!! Wist niet dat er een game van was trouwens. Lijkt mij ook heel leuk.

Qua Dating games voor ps3 of andere consoles weet ik niet heel veel. Er zijn er wel een aantal voor de Nintendo DS dacht ik (Harvest Moon series) maar heb er zelf een paar via download eens gehad,wel in het japans in het engels is wel online te bestellen als je even doorzoekt. Jlist.com biedt meestal dat soort games aan voor o.a. psp, ds en volgens mij komt ps3 ook wel voor.

Ik heb momenteel een Jrpg in huis waar wel een dating element in zit, die is in het engels en de andere series ervan zijn ook in nederland verkrijgbaar. Agarest Generation of War heten ze(ps3). Er zijn best veel JRPG's verkrijgbaar kwam ik laatst achter.
Is voor mij ook een nieuw genre in games ^^

Image

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Wed 13 Feb 2013, 08:51

Het grootste probleem is voornamelijk dat ik eigenlijk gewoon Amnesia en Skip Beat wil spelen.. Omdat die van Amnesia de basis is voor de anime en de anime mij tot nu toe HEEL erg bevalt. En die van Skip Beat kan ik dan spelen tot er weer een nieuw hoofdstuk van de manga uitkomt. ;-)

Op zich lijken er inderdaad best wat dating games te zijn, maar ik vind wel dat ze heel erg verspreid liggen qua consoles. Ik heb zelf een Nintendo 3DS en een Xbox 360, maar daar kan je nog niet alles mee spelen, helaas.

Yuki op AVO-Blog

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Wed 13 Feb 2013, 09:07

Annelot wrote:Het grootste probleem is voornamelijk dat ik eigenlijk gewoon Amnesia en Skip Beat wil spelen.. Omdat die van Amnesia de basis is voor de anime en de anime mij tot nu toe HEEL erg bevalt. En die van Skip Beat kan ik dan spelen tot er weer een nieuw hoofdstuk van de manga uitkomt. ;-)

Op zich lijken er inderdaad best wat dating games te zijn, maar ik vind wel dat ze heel erg verspreid liggen qua consoles. Ik heb zelf een Nintendo 3DS en een Xbox 360, maar daar kan je nog niet alles mee spelen, helaas.
Aha ja begrijp ik. Ik zal voor je meezoeken online wat ik kan vinden. En ja dat klopt inderdaad. Ze zijn erg verspreid over de consoles dat is jammer. Over Xbox 360 heb ik al helemaal geen idee maar ik hou je op de hoogte ;)

Image

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Wed 13 Feb 2013, 10:20

Thanks! =)

Yuki op AVO-Blog

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 13 Feb 2013, 11:59

Als je Jap stuff zoekt, zal je meer in de richting van je 3DS moeten zoeken, vrees ik. De Xbox blijft een Amerikaans geval en dus mag je gaan verwachten dat er 'minder' gevonden zal worden daarvoor dan bv. Playstation of iets van Nintendo.

Image

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Wed 13 Feb 2013, 12:05

Ja, dat dacht ik inderdaad ook al. ;-) De xbox is practisch NIETS Japans voor.
3DS/DS zijn er wel een paar games voor, maar ik zou niet weten welke daarvan het geld ook echt waard zijn.

Yuki op AVO-Blog

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 13 Feb 2013, 13:41

Iets heel anders, maar dit vond ik een erg geslaagde DS-game: Another Code: Two Memories.
Japanse makelij, maar niet helemaal typisch, vermits de personages geen Japanners zijn ;)
Het is een search-game. Je moet een mysterie oplossen, point-click systeem, maar ook stof van spiegels blazen en zo'n dingen.

Ik vond dit een toffe game, maar koop hem tweedehands (niet te duur), want het is snel voorbij :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 13 Feb 2013, 16:42

Dj_Robintje wrote:Iets heel anders, maar dit vond ik een erg geslaagde DS-game: Another Code: Two Memories.
Japanse makelij, maar niet helemaal typisch, vermits de personages geen Japanners zijn ;)
Het is een search-game. Je moet een mysterie oplossen, point-click systeem, maar ook stof van spiegels blazen en zo'n dingen.

Ik vond dit een toffe game, maar koop hem tweedehands (niet te duur), want het is snel voorbij :)
Hoe lang schat je de speeltijd en is er replay-waarde?

Image

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Wed 13 Feb 2013, 19:33

Hmm ik ben even aan t zoeken geweest en het lijkt erop dat de Amnesia game alleen op de psp verkrijgbaar is. Wat waarschijnlijk wel te doen is. Meestal kijk ik voor psp games ook op ebay omdat sommige titels gewoon niet makkelijk in nederland verkrijgbaar zijn.
Het is inderdaad een otome game, dus dating!! ^^
http://vndb.org/v7803
Je kan m hier kopen http://www.play-asia.com/Amnesia/paOS-1 ... -49pv.html

Ik las ook dat er een dating sim voor de xbox 360 uit is gekomen wat jaartjes terug, van Clannad. *zoekt link op*
http://www.ign.com/games/clannad/xbox-360-14238036

En zoals Spitch al zei is Skip Beat! op de PS2 verkrijgbaar maar alleen vanuit Japan. Ik heb m wel op ebay.com gezien daar verkopen ze m wel maar ook uit Japan. Misschien ook op yesasia.com

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 14 Feb 2013, 00:01

Spitch TVB wrote:
Dj_Robintje wrote:Iets heel anders, maar dit vond ik een erg geslaagde DS-game: Another Code: Two Memories.

Hoe lang schat je de speeltijd en is er replay-waarde?
Wel, ik heb hem al 3 keer gespeeld, maar het is echt steeds hetzelfde... Dus niet echt :p
Ik vind het gewoon een super leuke game :)
Soortgelijk: Hotel Dusk... Nog kortere speeltijd.

Ik schat die van Another Code echt maar op een uur of 10 als je niet te snel bent in alle puzzels en je net als ik soms even moet zoeken naar hoe je der in hemels naam soms aan begint XD
Hotel dusk speel je volgens mij makkelijk op een uur of 7-8 uit.
En ik denk dat ik ruim geteld heb...
Het is even geleden dat ik ze speelde ;)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 31 Oct 2013, 23:58

Ik kwam laatst dit tegen:
http://shattered-tranquility.net/index. ... r-you-too/

Voor de iPhone en de Android: een app is een visual kei liefdesspel met VK-artiesten zoals Yugiri van Daizystripper of Mahiro van Kiryu, yo-ka van DIAURA of Subaru van Royz.

Nou ja.. klik op de link ;)

Lijk mij ook wel apart? Of toch niet?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply