PlayStation Move

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

PlayStation Move

Post by Fran » Sun 19 Sep 2010, 00:08

Sinds 15 september in Nederland verkrijgbaar: PlayStation Move, een bewegingsgevoelige besturing van Sony.

Om van PlayStation Move gebruik te kunnen maken moeten spelers naast een Move-controller ook in het bezit zijn van een PS Eye-camera.

De hardware die nodig is voor Move wordt in verschillende bundels verkocht. De losse Move-controller is verkrijgbaar voor een adviesprijs van 40 euro. Het pakket met zowel de controller als de camera, evenals een demo-disc, kost 60 euro. Ook kan de subcontroller, die besturing via een analoge stick en een vierpuntsdruktoets biedt, voor 30 euro los aangeschaft worden.

Move-spellen
Daarnaast zijn vanaf afgelopen week de Move-games Sports Champions, Start the Party!, Kung Fu Rider en EyePet Move Edition verkrijgbaar. Ook geeft Capcom vandaag een patch vrij voor Resident Evil 5, die Move-functionaliteiten aan het spel toevoegt. Een soortgelijke update verschijnt volgende week ook voor Heavy Rain.

(bron: nu.nl)

Iemand die dit al gekocht heeft of wilt kopen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Elyne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: PlayStation Move

Post by Elyne » Sun 19 Sep 2010, 00:17

Heb toevallig gisteren een demonstratie ervan gezien op tv, het leek me wel een cool ding. Het lijkt wel gemakkelijk in de hand te liggen lijkt goed te zijn voor shooters and spelletjes zoals golf en tennis, al is blijkbaar gemakkelijker als je twee van die dingen hebt.

Voorbeeldje van de controllers

Image

Image

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Sun 19 Sep 2010, 08:31

Misschien dat ik het ooit eens aanschaf, maar momenteel heb ik daar nog geen nood aan :)
Sowieso heb ik gehoord dat er wat problemen zijn qua nauwkeurigheid, het zou een beetje achterlopen? Maar volgens mij kan dat wel opgelost worden?

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 19 Sep 2010, 13:01

M'n broer heeft er al één. Is echt ontzettend grappig 'm rond te zien zwaaien met die toverstok X'D. Heb het spel even zelf getest, maar het liep een beetje spaak omdat hij het gekalibreerd had om het vanuit de zetel te spelen en ik het al rechtstaand moest doen x3.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 19 Sep 2010, 14:49

Hij komt eraan thuis!
Binnenkort ligt ie thuis... Hoe vaak ik hem werkelijk ga gebruiken? Goede vraag!
Maar thuis zijn moeder en ik zo gek op die gadgets bij PS en Nintendo dat we er graag mee meedoen ;)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Sep 2010, 21:20

Ik heb niet eens de Wii in bezit, dus waarom zou ik dit ding kopen? XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 19 Sep 2010, 22:47

Bij ons is het welkom omdat we 1) de Wii hebben geprobeerd en het ding echt niet willen houden en 2) al een PS3 hebben.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Sep 2010, 22:49

Ja, dat begrijp ik wel. Ik hou het nog wel bij mijn oude vertrouwde PS2. Noem het achterhaald, maar ik kan er nog spelletjes op spelen die me bevallen :P

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 19 Sep 2010, 23:42

O zeker wel. De PS2 is ook van mij en momenteel kan ik er ook nog heel wat mee! (Mag toch niet op de PS3 van m'n broer <_<")

Image

leanne2me
Otaku
Otaku

Post by leanne2me » Mon 20 Sep 2010, 20:24

Fran wrote:Ik heb niet eens de Wii in bezit, dus waarom zou ik dit ding kopen? XD
ik ben er zeker mee eens lol
de controllers zien er wel grappig uit xD

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 22 Sep 2010, 11:31

Het is zeer grappig!
De mijne ligt thuis, zelf nog niet getest... Moeder wel al ;)

Hij is zelfs al meegeweest naar de café. Daar hebben ze ook eentje, dus kunnen we lekker tegen elkaar spelen ;)

De moves die sommigen maken! Hilarisch!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 22 Sep 2010, 13:47

M'n broer is al volledig verkocht aan het ding. Elke keer hij een Wii controller heeft, gaat ie al van 'de move gaat beter'. Het zal wel aan zijn voorkeur liggen. ... ... lol

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 02 Oct 2010, 16:18

Ik heb gister in de Mediamarkt getracht de Playstation Move te gebruiken. Maar hij deed het niet naar mijn zin :P

Ik denk dat dat ding gewoon gaar was.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 02 Oct 2010, 20:34

Het is een irritant ding als het niet gekalibreerd is naar je eigen positie en gebruik.

Image

Doorligplek
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Doorligplek » Sat 02 Oct 2010, 21:07

Ah dat verklaart een hoop

Post Reply