Suggesties voor online game??

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
leanne2me
Otaku
Otaku

Suggesties voor online game??

Post by leanne2me » Thu 29 Apr 2010, 15:01

Zoek momenteel een nieuwe online game om te spelen ^^

*MMORPG
*Met PVP
*Met veel quests (niet alleen grinden)
*Met events
*Mooie graphics
*Eventueel, pets die met je mee kan lvlen

Iemand suggesties?

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Re: Suggesties voor online game??

Post by Spitch TVB » Thu 29 Apr 2010, 19:35

Hmm, niet echt. Heb nogal een haat-liefde relatie wat MMORPGs betreft (hou ze nooit vol).

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Apr 2010, 21:01

Eeeh.. is Farmville niet leuk voor jou? (A)

Ik geef de vraag even over naar een ander, hopelijk kan die je helpen! :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 29 Apr 2010, 21:24

Farmville is niet echt PvP... Je zit altijd alleen op je farm, zelfs als je anderen gaat 'bezoeken'. Ik heb vroeger nog guildwars gespeeld en Shin Megami Tensei Imagine toen het nog de Bèta was. Die laatste moet ik nog eens opnieuw doen, allez, toch wanneer school gedaan is... Maar ook geen idee of dat die PvP heeft. Er zijn wel relatief veel quests, maar ze zijn niet allemaal even duidelijk X'D. Vond ik uiteindelijk m'n eerste bossfight, had ik geen idee wat ik ermee moest doen! Dat beest was 10 keer groter dan mijn ventje! Hoe kon ik daartegen winnen met enkel een Pixie, Cerberus en Angel? Er zijn ook events en aangezien je vecht met 'demonen' (sappig woord voor spirits en entiteiten), loopt er ook steeds eentje achter je aan, dus lijkt het wel op een huisdier.

Euh... welke zijn er nog?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Apr 2010, 21:29

Ja, ik weet dat Farmville geen PvP is, ik zei ook maar wat :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 29 Apr 2010, 23:07

Niet mijn type game, dus ik kan je ook niet verder helpen jammer genoeg!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 30 Apr 2010, 19:03

AAAAAAA!!! Is er vandaag net een Nocturne event op Imagine, kan ik er nog steeds niet op door school T^T. *wordt gek* Komaan, Nocturne is de max!! >_< Ik wil ook een Naoki-shirt!!

Image

leanne2me
Otaku
Otaku

Post by leanne2me » Sat 01 May 2010, 18:48

Fran wrote:Eeeh.. is Farmville niet leuk voor jou? (A)
hm.. ik vind het niet zo leuk om elke dag terug te gaan, en kijken hoe mijn plantjes gaan xD En als je paar dagen vergeet, gaan ze tog dood?
Spitch TVB wrote:Ik heb vroeger nog guildwars gespeeld en Shin Megami Tensei Imagine toen het nog de Bèta was.
Nooit gehoord van Guildwars,, is hij leuk??
Shin Megami Tensei Imagine heb ik wel eens gezien, had een andere online game van het zelfde bedrijf eerder gespeeld (domo).. Misschien kijk ik er wel ff na ^^

Bedankt voor de suggesties ^^
Maar meer is altijd welkom~

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 01 May 2010, 18:56

Zoals ik al zei, heb ik een haat-liefde relatie met online RPGs als deze. Was er wel aardig aan verslaafd toen ik aan GuildWars begon en heb er ook 2 versies van. Ben gestopt door school, zelfde geldt voor Imagine (Aria Games doet de Amerikaanse versie van dit spel en stuurt me nog geregeld mails). GW moet je echter wel kopen (of weten hoe je er illegaal aan kunt raken), maar het spelen zelf is gratis. Imagine is geloof ik gratis, of dat was de bèta versie toch althans.

*nog steeds redelijk down omdat ze de Nocturne event heeft gemist*

Image

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Sun 02 May 2010, 22:15

Nja naar wat ik gespeeld heb:

Guild Wars:
Geweldig spel! Heb het 3,5 jaar gespeeld met meer als 2,000 uur op de teller.
Kostelijk mee vermaakt, goed verhaal, goeie graphics, leuke manier van levelen.
Maar de laatste tijd is het eigenlijk alleen nog maar farmen en title hunten.
Het zakt een beetje in aangezien ze met GW2 bezig zijn.

World of Warcraft:
Leuk spel, maar ik was er gewoon te laat mee, veel mensen waren al een gigantisch hoog lvl en ik moest nog beginnen, voelde me een beetje alleen eerlijk gezegd.
Als je een goeie guild weet te vinden waarmee je kan levelen kan het zeker nog leuk zijn tho dus het is het proberen waard ;)

Aion:
Gigantisch hoge verwachtingen van gehad. Maar na 10 levels had ik het wel gehad. Je zou kunnen vliegen maar dat kan maar in een paar delen van de wereld. Het levelen is veel grinden. Het spel ziet er wel weer mooi uit maar dat het is het dan ook wel.

leanne2me
Otaku
Otaku

Post by leanne2me » Mon 03 May 2010, 21:56

Jimbow wrote: (...) World of Warcraft:
Leuk spel, maar ik was er gewoon te laat mee, veel mensen waren al een gigantisch hoog lvl en ik moest nog beginnen, voelde me een beetje alleen eerlijk gezegd. (...)
Meestal zijn der tog een paar servers? was der geen nieuwere?

Ik ga wel een keertje Guild wars proberen, heb nu namelijk al 1tje gevonden ^^

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 04 May 2010, 17:42

leanne2me wrote:
Jimbow wrote: (...) World of Warcraft:
Leuk spel, maar ik was er gewoon te laat mee, veel mensen waren al een gigantisch hoog lvl en ik moest nog beginnen, voelde me een beetje alleen eerlijk gezegd. (...)
Meestal zijn der tog een paar servers? was der geen nieuwere?

Ik ga wel een keertje Guild wars proberen, heb nu namelijk al 1tje gevonden ^^
Ja maar die servers zitten vol met verhuisde characters of mensen die veel sneller levelen omdat hun het spel al kennen.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 24 Jan 2013, 00:13

Oud topic, maar maakt niet uit.

Guild Wars 2 is nu al een tijdje uit. Persoonlijk vind ik het een echte aanrader voor wie het spel nog moet beginnen. Voor wie er al langer op zit... Nou... vanaf daar hangt het af van wat je zelf in een spel wilt. Ikzelf speel voornamelijk PvE en op m'n eentje, waardoor ik moeite heb met het vormen van groepen voor de Dungeons of om ook maar lang genoeg te overleven in WvWvW om die ene Vista te halen, maar er blijft altijd wel wat te doen! Eigenlijk kan je zeggen dat je tot lvl 80 nog het verhaal hebt om je te leiden en daarna die rol volledig door de community wordt overgenomen (of zo zie ik het toch). Farmen en Title Hunten is het nu volledig voor mij, omdat ik toch wel aan mijn groentjes voor de soep wil komen. En aan achievement toestanden.

Heel vermakelijk! En om op de aandachtspuntjes terug te komen:

*MMORPG : dat is het zeker
*Met PVP : PvP bevindt zich op afzonderlijke maps en werkt op twee manieren. Enerzijds heb je PvP waarbij je in een willekeurig team wordt geplaatst en vecht tegen een ander team terwijl je probeert bepaalde plekken in te palmen en WvWvW waarbij je server het opneemt tegen twee andere en je server bonussen kan geven als je goed bezig bent.
*Met veel quests (niet alleen grinden): Er wordt niet meer gesproken over quests in GW2. Ik doe dat wel nog, maar meestal wordt je verbeterd als je er ook maar over begint. 'Questen' gebeurt op verschillende manieren. Enerzijds heb je je persoonlijke verhaal dat je van punt A naar punt B brengt en je verhaalgerelateerde quests laat uitvoeren. Daarnaast heb je 'Renown Hearts'. Dit zijn eigenlijk Quest Masters die met een probleem zitten die op heel veel verschillende manieren opgelost kan worden. Hoe je het doet, maakt niet uit, zolang je zijn/haar balkje maar vol krijgt. Eens dat gebeurt, is de Quest compleet en wordt de persoon een Karma Vendor waar je stuff van kunt kopen. Dan heb je ook nog de 'Dynamic Events', 'Group Events' en 'World Events' die als mogelijke Quests op je lijstje verschijnen als je in de buurt bent. Blijkbaar zijn er ook Meta Events, maar die passen wel ergens onder de andere drie denk ik. Dynamic Events zijn gebeurtenissen die loopen en/of elkaar opvolgen. Bijvoorbeeld, er is een uitbraak in een energiecentrale en de plek werd overgenomen door ongure wezens. De quest om deze te helpen opruimen verschijnt op het scherm. Wanneer dat gebeurt is en je wacht even, begint het volgende hoofdstuk van de event. Wanneer een hoofdstuk faalt, wordt er teruggekeerd naar het vorige. Ik geloof dat er op het einde van een Event Chain ook speciale kisten verschijnen, dus ook altijd welkom. Group Events zijn ook zoiets, maar kan je niet alleen doen en World Events zijn geloof ik de zaken die echt de wereld veranderen zoals Wintersday en Halloween, maar er zijn ook Draken die verschijnen die voor grote Events zorgen die NIET te maken hebben met speciale dagen of aangekondigde events.
*Met events: Jup, aanwezig.
*Mooie graphics: Zeker
*Eventueel, pets die met je mee kan lvlen: Kan als Ranger. Ik heb nog niet veel als een Ranger gespeeld, dus kan er niet zo veel over zeggen, maar die hebben zeker weten pets.

Image

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Sat 26 Jan 2013, 14:07

WoW. XD

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 28 Jan 2013, 17:34

Maar die is maar gratis de eerste fiew levels X3.

Image

Post Reply